وزارت دفاع روسیه از ورود نیرو‌های حافظ صلح این کشور به ارمنستان خبر داد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد دو هواپیمای نظامی آنتونوف An-۱۲۴ Ruslan حامل نیرو‌های حافظ صلح و تجهیزات نظامی وارد ایروان پایتخت ارمنستان شد.

وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه طی بیانیه‌ای اعلام کرد این هواپیما‌های نظامی حامل ۱۰ نفربر زرهی BTR-۸۲A، تجهیزات لجستیکی و نزدیک به ۳۰ تن از پرسنل نظامی واحد حافظ صلح روسیه بود.

روز شنبه وزارت دفاع روسیه اعلام کرد ۲۰ هواپیما با ۱۷۰ نیروی حافظ صلح به منطقه قره باغ اعزام شده است. پیشتر در روز جمعه سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه از اعزام بیش از هزار و ۱۰۰ نیروی حافظ صلح این کشور به منطقه قره باغ با ۷۳ پرواز خبر داد. شویگو افزود: تاکنون از مجموع ۱۹۶۰ نیروی حافظ صلح روس، ۱۱۰۰ نفر به منطقه قره باغ منتقل شده‌اند.

روسیه، ارمنستان و آذربایجان روز دوشنبه بیانیه مشترکی درباره توقف جنگ در منطقه قره باغ را به امضا رساندند. آتش بس تازه که از روز دوشنبه در منطقه قره باغ به اجرا درآمده، آذربایجان و ارمنستان را به توقف در مواضع خود و تبادل زندانیان ملزم می‌کند و بر اساس آن با اعزام نیرو‌های حافظ صلح روسیه به این منطقه موافقت شد.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار