رئیس جمهور روسیه در گفت‌وگویی تلفنی با نخست وزیر ارمنستان و رئیس جمهور آذربایجان رایزنی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ولادیمر پوتین رئیس جمهور روسیه با «الهام علی‌اف» رئیس جمهور آذربایجان و «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان درباره توافق اخیر در منطقه قره‌باغ کوهستانی رایزنی کرد.

بر اساس بیانیه کرملین که درباره این تماس های تلفنی منتشرشده، هر دو طرف درگیر در منطقه قره‌باغ کوهستانی از نظارت بر اجرای توافق آتش‌بس در این منطقه ابراز رضایت کرده‌اند. پوتین همچنین حفظ اماکن مقدس مسیحی در مناطق تحت کنترل جمهوری آذربایجان را مهم خوانده است.

بر اساس توافق جدید بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان که با حضور روسیه در روز سه‌شنبه و در خصوص منطقه قره‌باغ نهایی شده، ارمنستان موظف شد اراضی اشغالی جمهوری آذربایجان را در «آغ‌دام»، «کلبجر» و «لاچین» را تا ماه آتی ترک کند. ایروان همچنین بر ایجاد یک مسیر ارتباط مستقیم و مستقل بین نخجوان و آذربایجان توافق کرده است.

در مقابل هم باکو وعده داده تا عملیات های نظامی خود را متوقف و کریدور لاچین را برای اتصال قره‌باغ به خاک ارمنستان ایجاد کند.

پس از این توافق، نارضایتی‌ها از پاشینیان به دلیل امضای این توافق در شهر‌های ارمنستان به اوج رسیده است. وی گفته که ارمنستان از لحاظ نظامی نسبت به آذربایجان ضعیف تر است و نمی‌تواند به رویارویی نظامی ادامه دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار