۷۰۰ بیمار تالاسمی ایرانشهر چشم انتظار اهدای خون هستند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر با بیان اینکه اهدای خون ب در جنوب سیستان‌وبلوچستان کاهش یافته است گفت: حدود ٧٠٠ بیمار تالاسمی این شهرستان به شدت نیازمند به اهدای خون هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،ابراهیم جنگی زهی هر بیمار تالاسمی به عنوان مصرف کننده دائمی فرآورده‌های خونی به طور متوسط ماهیانه یک تا ۲ واحد خون نیاز دارد.

او بیان کرد: در شهرستان ایرانشهر حدود ٧٠٠ بیمار تالاسمی سکونت دارند که ماهیانه به بیش‌از یکهزار و ٢٠٠ واحد خون نیازمند هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر با بیان اینکه نیاز به خون در مراکز درمانی ضرورتی اجتناب ناپذیر است افزود: اهدا کنندگان خون در فصل پاییز و زمستان نیز همانند سایر فصول سال با اهدای خون می‌توانند نیاز بیماران فرآورده‌های خونی را تامین کنند.

او تصریح کرد: ذخایرخونی سازمان انتقال خون ایرانشهر که برای زمان بحران در نظر گرفته شده از زمان شیوع کرونا به علت مراجعه نکردن شهروندان بسیار کاهش یافته است.

جنگی زهی اظهارداشت: بیماران تالاسمی در ایرانشهر به سبب نبود خون در نوبت قرار گرفته‌اند و این امر مشکلات فراوانی را برای آنان ایجاد می‌کند.

به گفته اسماعیل میرکازهی رییس سازمان انتقال خون ایرانشهر اهدای خون از حدود ۶٠ واحد در روز هم‌اینک به زیر ۲۰ واحد رسیده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار