ساخت فیلم مستند داستانی نهضت جنوب در شهرستان کازرون و شیراز کلید زده می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سیروس حسن پور، کارگردان این فیلم مستند، گفت: بعد از تولید مستند داستانی الفبای معجزه گر که درباره استاد فقید محمد بهمن بیگی، بنیانگذار آموزش عشایر در ایران و همچنین موفقیت نسبی پخش تلویزیونی بود که در نوبت‌های متعدد موقعیت مستند نهضت جنوب پیش آمد.

او، بیان کرد: به مدت ۳ سال درگیر این مستند بودم و در طول این چند سال با افراد فرهیخته و فرهنگی استان به خصوص شهرستان کازرون  و اساتیدی از جمله عارف، فرشته حکمت، امیر عضدی در ارتباط بودم.

حسن پور، تصریح کرد: راوی فیلم مستند داستانی نهضت جنوب، مسیو واسموس دلیران تنگستان است که نقش آن را بازیگر پیشکسوت، منوچهر آذر ایفا کرده است.

 کارگردان مستند نهضت جنوب، ادامه داد: از طریق این شخصیت تاریخی، داستان‌های همراهان، نوادگان، نقش مردم در همراهی این حرکت با شکوه، شرح مبارزات ناصر دیوان کازرونی، پرداختن به نقش کازرون در حوادث بزرگ تاریخی و معاصر به تصویر کشیده می شود.

او، به شرایط تولید این فیلم مستند داستانی پرداخت و افزود: مدت پیش تولید ۲ ماه بر آورد شده و مدت تولید ۵ ماه است.

 حسن پوراضافه کرد: برای بازسازی بخش‌های داستانی و فیلمبرداری از صحنه‌های طراحی شده از بازیگران بومی و حرفه‌ای استان فارس در شهرستان شیراز و کازرون و بازیگران مطرح کشور نیز استفاده می شود.

کارگردان مستند نهضت جنوب، اظهار کرد: استفاده از عوامل و دست اندرکاران در پیش تولید و مراحل تولید نیز تا حد توان از نیرو‌های حرفه‌ای استان و عوامل حرفه‌ای تهران است.

او، تاکید کرد: علیرضا توکل به عنوان هماهنگ کننده در پیش تولید استان فارس است که در مراحل بعدی، عوامل قطعی مستند و بازیگران پس از انتخاب‌های نهایی اعلام می شود.

 سیروس حسن پور بیش از ۱۵ فیلم بلند و کوتاه سینمایی و تلویزیونی و ساخت سریال ۴۰ قسمتی بازی‌های نقاب و کسب جوایز متعدد داخلی و بین المللی و داوری بسیاری از جشنواره‌های فیلم را در کارنامه خود دارد.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار