مرکز نوآوری معدن در آذربایجان شرقی ایجاد می شود

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی گفت:مرکز نوآوری معدن به منظور حمایت از ایده‌ها و طرح‌های نوآورانه در حوزه معدن با حمایت مس سونگون در تبریز راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، واعظی رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی گفت: بسترسازی برای پیاده‌سازی ایده‌های نو مبتنی بر دانش، ایجاد زمینه مناسب برای ظهور و حمایت از خلاقیت جوانان به ویژه فارغ التحصیلان، پرورش و بقای محصول نوآورانه و هدایت آن‌ها تا مرحله تبدیل شدن به محصولات فناورانه قابل عرضه به بازار از اهداف ایجاد مراکز نوآوری است.

 واعظی از راه اندازی دومین صندوق پژوهش و فناوری استان آذربایجان شرقی در آینده نزدیک خبر داد و افزود: این صندوق با سرمایه اولیه یکصد میلیارد ریال با مشارکت ۴۰ درصدی بخش دولتی و ۶۰ درصدی بخش خصوصی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

بیات مدیر مجتمع مس سونگون ورزقان هم با اشاره به افزایش ذخایر معدن مس سونگون به یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تن و اجرای طرح‌های گسترده اکتشافی و توسعه‌ای این مجتمع، بر نیاز این مجموعه معدنی به همراهی متخصصان و بخش‌های پژوهشی و تحقیقاتی تاکید کرد.

بیات افزود: در این راستا آماده استفاده از دانش و توان فناوران و محققان مستقر در پارک علم و فناوری و دانشگاه‌های منطقه و هر گونه حمایت از متخصصان و طرح‌های نوآورانه هستیم.

مجتمع مس سونگون در ۱۰۰ کیلومتری شمال شرق تبریز و ۲۵ کیلومتری ورزقان و در همسایگی جمهوری آذربایجان و ارمنستان قرار دارد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.