رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: با توجه به شیوع کرونا، از اوایل اسفند پارسال تاکنون ۲۳۳ واحد صنفی غیر بهداشتی در این شهرستان تعطیل‌شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حسن فخرایی رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر بیان کرد: با توجه به شیوع کرونا و اوج‌گیری این بیماری در کشور، نظارت بر مشاغلی از قبیل نانوایی، قصابی و تهیه غذا بیشتر شد و به علت رعایت نکردن مقررات بهداشتی، از اوایل اسفند پارسال تا کنون، تعداد ۵۰۹ واحد صنفی متخلف شناسایی و پرونده بهداشتی آنان به مراجع قضایی فرستاده شد.

او افزود: از این تعداد، ۲۳۳ واحد صنفی به‌طور موقت تعطیل شد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر، استفاده نکردن از دستکش، روپوش و کلاه هنگام کار، نامطلوب بودن نظافت عمومی، رعایت نکردن بهداشت فردی و بهداشت عمومی مواد غذایی، استفاده نادرست از ماسک را از عمده دلایل تعطیلی صنوف اعلام کرد.


بیشتر بخوانید


فخرایی با اشاره به فعالیت ۲۱ بازرس بهداشت در قالب ۱۵ گروه، ادامه داد: رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی به صورت مستمر، پس از ارائه اخطاریه‌ها و تذکرات قبلی، می‌تواند منجر به مهروموم شدن واحد صنفی شود.

او عنوان کرد: مردم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد تخلف از مقررات بهداشتی، موضوع را به شماره ۱۹۰ (سامانه ارتباطات مردمی وزارت بهداشت) اطلاع دهند تا بازرسان بهداشت محیط به آن‌ها رسیدگی کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.