رئیس جمهور سابق آمریکا با اشاره به نتایج شمارش آراء در ایالت‌های مختلف این کشور به نفع بایدن گفت زمان آن رسیده که ترامپ شکست را بپذیرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا در مصاحبه‌ای گفت دیگر زمان آن رسیده که ترامپ انتخابات را واگذار کند و شکست را بپذیرد. او بهتر است به جای نفر اول شدن به فراتر از خودش فکر کند.

او در ادامه بیان کرد: رئیس جمهور یک کارمند دولت است و زمانی که فرصتش تمام شد باید کشور را نسبت به منافع شخصی خود در اولویت قرار دهد.

اوباما افزود: توصیه من به ترامپ این است که اگر می‌خواهد در وقت باقی مانده از او هم به عنوان فردی که کشورش در راس اولویت‌هایش قرار داشته، یاد شود، باید همین کار را انجام دهد.

در حالی که هنوز نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا رسما تایید نشده است، اما خبرگزاری‌ها جو بایدن را پیروز انتخابات معرفی کرده‌اند. این در حالی است که ستاد انتخاباتی ترامپ نتایج شمارش آراء را در ایالت‌های مختلف به چالش کشیده و مدعی تقلب در انتخابات شده‌ است.

رئیس جمهور سابق آمریکا تصریح کرد وقت آن رسیده که ترامپ تسلیم شود. اگر به طور عینی به نتایج انتخابات نگاه کنید، به راحتی درمی‌یابید که جو بایدن پیروز خواهد شد. هیچ سناریویی وجود ندارد که آن ایالت‌ها راه دیگری را برای تغییر نتایج به کار گیرند.

او روز گذشته به سی بی اس گفته بود تصور نمی‌شود هیچ تقلبی در انتخابات رخ داده باشد، زیرا طی دو روز اول چیزی در این باره گفته نشد.

اوباما گفت: وقتی دونالد ترامپ پیروز شد، من تا ساعت ۲:۳۰ بامداد بیدار ماندم و سپس با دونالد ترامپ تماس گرفتم تا به او تبریک بگویم. اختلاف پیروزی در برابر هیلاری کلینتون بیشتر از اختلافش با جو بایدن نبود.

او ادامه داد: آنچه باید اتفاق بیفتد، انتقال مسالمت آمیز قدرت است، هر یک از ما که به مقامی دست می‌یابیم باید خدمتگزار مردم باشیم. این یک کار موقت است. ما بالاتر از قانون نیستیم. این جوهره دموکراسی ماست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار