محمدزاده گفت: با توجه به شرایط شیوع کرونا آمار متقاضیان آموزش تا ۲۰ درصد نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته است.

به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، شاپور محمدزاده رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در نشست با اعضای شورای معاونین ستاد‌ی ومعاونین سواد آموزی استان‌ها که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: کرونا شرایط را در تمام دنیا تحت الشعاع قرار داده وبه همان نسبت ما نیز با مشکلاتی روبرو شدیم.

او افزود: طبیعی است در شرایط کرونایی نیاز به آموزش در اولویت خانواده‌ها نباشد به همین دلیل قابل پیش بینی بود تعداد افرادی که به یادگیری وسواد آموزی می‌اندیشند کاهش یابد بنابراین آمار متقاضیان آموزش تا ۲۰ درصد نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته است.

محمد زاده در خصوص توجه ویژه به مراکز یادگیری محلی تصریح کرد: ۱۲۰ مرکز یادگیری محلی در کشور به طرح پیوند سواد وزندگی اختصاص یافتند وانتظار داریم با جدیت پیگیر فعالیت‌های این مراکز به عنوان بسته‌های تحولی باشید و به شرایطی برسیم که نیاز به افزایش تعداد این مراکز در سال آینده داشته باشیم.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به کاهش نیاز به آموزش دهنده‌ها به دلیل کاهش حجم ابلاغی در شرایط کرونایی گفت: با ۴۸۰ آموزش دهنده فعالی که الان در سامانه ثبت نام کرده اند وکاهش ۲۰ درصدی حجم ابلاغی به دلیل شرایط کرونا نیاز به جذب آموزش دهنده نیست و دستور داده ایم از ظرفیت فرهنگیان بخصوص در دوره‌های تحکیم وانتقال برای جبران کمبود در صورت نیاز استفاده شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۶ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
آدم بزرگ كه احتياج به معلم نداره بايد بايد ظرف دو سه سال با اينترنت و سي دي سواد ياد بگيره والا يارانه اش رو بايد قطع كرد
Iran (Islamic Republic of)
داداش
۱۸:۵۵ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
هزينه اي كه مثلا به اسم آموزش در اين زمينه خرج ميشه واقعا جاي تامل داره
آخرین اخبار