موذنی گفت: ۲۸بیمارستان ارتش در ۲۴ استان توان و تجربه خود را برای کمک به بیماران مبتلا به کرونا به کار گرفته اند و با ۱۲ هزار نفر نیرو در حال خدمت به مردم هستند.

ارتشبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، موذنی، رییس اداره بهداشت، امداد و درمان نزاجا در مراسم تودیع و معارفه رییس بیمارستان امام حسین (ع) کرمان گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران قبل از ورود بیماری کرونا به کشور پیش بینی‌های لازم را برای مقابله با این ویروس انجام داد و این موضوع باعث شده است در مراکز نظامی و آموزشی غافلگیر نشویم و ۱۲ اسفند ماه ۹۸ اولین بیمارستان صحرایی ارتش در قم راه اندازی شد.

 موذنی افزود: در راستای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب بیش از ۸۱۱ ایستگاه غربالگری در سطح کشور راه اندازی شده است و بیش از ۲۱۱ نقاهتگاه نیز تجهیز و ۵ بیمارستان صحرایی در شهرستان‌های مختلف راه اندازی شده است.

او گفت: بزرگترین اقدام انجام شده به وسیله ارتش در راستای مقابله با کرونا راه اندازی بیمارستان و نقاهتگاه دو هزار تختخوابی در تهران طی مدت ۴۸ ساعت است و در زمانی که نیرو‌های نظامی در دیگر کشور‌ها به عنوان نیروی قهریه وارد میدان شده اند نیرو‌های مسلح کشورمان به کمک مردم و کادر درمان آمده اند.

موذنی افزود: ۲۸ بیمارستان ارتش در ۲۴ استان توان و تجربه خود را برای کمک به بیماران مبتلا به کرونا به کار گرفته اند و با ۱۲ هزار نفر نیرو در حال خدمت به مردم هستند و افتخار داریم ۹ شهید نیز در همین مسیر تقدیم کشور شده است.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوبشرق ارتش نیز در این مراسم گفت: از ابتدای شیوع ویروس با تدابیر در نظر گرفته شده ، قرارگاه های پدافند زیستی ارتش در ۴ شهر استان با ۱۴ ایستگاه غربالگری فعال شد.

امیر غلامعلیان افزود: ۵ هزار نفر مورد پایش قرار گرفتند و در مراحل اولیه بیماری درمان شده اند.

او اهدای ۴ مرحله بسته‌های بهداشتی را از جمله خدمات ارتش در استان عنوان کرد و گفت: بیمارستان امام حسین (ع) ارتش نیز بعنوان یک بیمارستان معین در استان ۲۲ درصد از تخت‌های‌ای سی یو و ۴۲ درصد از تخت‌های بستری را در اختیار بیماران کرونایی قرار داده است.

در پایان حسین کامیاب به عنوان رییس بیمارستان امام حسین (ع) معرفی و از خدمات  محسن یوسف زاده تقدیر شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار