فرماندار شهرستان جم گفت: باغ ویلا‌ها و مزارع کشاورزی حق برگزاری هیچ‌گونه مراسمی ندارند و در صورت برگزاری مراسم جشن یا عروسی همه انشعاب‌های آن‌ها قطع خواهد شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمد حسینی فرماندار شهرستان جم در جلسه ستاد مبارزه با کرونای این شهرستان با اشاره به اینکه بیشترین موارد ابتلا در استان مربوط به مراسم‌ عروسی و ختم است، بیان کرد: برای قطع زنجیره انتقال، اطلاع‌رسانی و آموزش همگانی در خصوص  برگزار نکردن مراسم در دستور کار قرار گیرد.

او با تأکید بر اینکه باغ ویلا‌ها و مزارع کشاورزی حق برگزاری هیچ‌گونه مراسمی ندارند، افزود: در صورت برگزاری مراسم جشن یا عروسی همه انشعاب آن‌ها قطع خواهد شد.

فرماندار جم از اداره صمت خواست که با گل‌فروشی‌ها و آرایشگاه‌ها در صورت خدمات‌دهی به مراسم عروسی به صورت قانونی برخورد کند.

حسینی همچنین گفت: واحد‌های صنفی خدمات چاپ نیز اطلاعیه مراسم ختم را بدون ذکر تاریخ و ساعت چاپ کنند.

او با تأکید بر اینکه مصوبات ستاد مدیریت کرونا باید از سوی دستگاه‌های مختلف ضمانت اجرایی داشته باشد، بیان کرد: از برخورد سلیقه‌ای و تبعیض‌آمیز با افراد و صنوف متخلف پرهیز شود.


بیشتر بخوانید


فرماندار جم عنوان کرد: در صورت رعایت نکردن ضوابط بهداشتی و برپایی تجمع‌ها، کسب‌وکار‌ها دوباره تعطیل و رفت‌وآمد‌ها نیز کنترل خواهند شد.

حسینی از شبکه بهداشت و درمان هم خواست، آمار بیماران را به صورت واقعی به رسانه‌ها و مردم اعلام کند زیرا در این زمینه هیچ‌گونه مخفی‌کاری وجود ندارد.

۶۶ درصد از کرونایی‌های جم زیر ۴۰ سال بوده‌اند

رئیس شبکه بهداشت و درمان جم نیز با اشاره به نارنجی شدن شرایط این شهرستان از نظر شیوع کرونا، گفت: با وضعیت کنونی از اول آذر مشاغل گروه‌های شماره ۳ و ۴ که از سوی وزارت بهداشت اعلام‌شده است، تعطیل می‌شوند.

قاسمی با اشاره به اینکه موارد بستری بیماران تنفسی در این هفته نسبت به دو هفته قبل، چهار برابر شده است افزود: مجالس عروسی، عزا و دورهمی‌ها عامل اصلی افزایش موارد مثبت و بستری‌شده است و باید شهروندان از برگزاری هرگونه دورهمی و مراسم خودداری کنند.

او، با اشاره به اینکه ۴۹ درصد از بیماران مبتلا به کرونا از کارمندان ادارات و شرکت‌ها هستند، ادامه داد: این آمار نشان‌دهنده بی‌توجهی به رعایت دقیق ضوابط بهداشتی در ادارات شهرستان است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان جم با اشاره به اینکه ۴ درصد از مبتلایان به ویروس کرونا در این شهرستان فوت کرده‌اند، عنوان کرد: در شهرستان جم ۶۶ درصد از موارد مثبت کرونا در سنین زیر ۴۰ سال بوده است.

قاسمی گفت: استفاده تاکسی‌ها از کارت خوان سیار، ممنوعیت گل‌آرایی ماشین عروس در گل‌فروشی‌ها، چاپ  نکردن آگهی ترحیم و کارت عروسی در چاپخانه‌ها، پذیرش نکردن مشتری عروس و داماد در آرایشگاه‌ها، تعطیلی آرامستان‌ها و برگزار نکردن مجالس عروسی و ختم از جمله راهکار‌هایی است که می‌توان با انجام آن‌ها جلوی شیوع بیماری کرونا را در جم گرفت.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.