آغاز محلول پاشی باغ‌های میوه در مرودشت

مسئول باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، گفت: محلول پاشی یا فروت ست در ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از درختان میوه پس از برداشت محصول در مرودشت آغاز شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سمیه کارگرمسئول باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، بیان کرد:  عملیات محلول پاشی یا فروت ست به منظور بهبود وضعیت گل دهی و افزایش باروری و هم چنین تقویت درختان میوه انجام می شود.

او، با اشاره به اینکه ۶  هزار و  ۵۰۰ هکتار باغ در شهرستان مرودشت وجود دارد برمحلول پاشی و تغذیه همه باغ‌ها به منظور باردهی مناسب تاکید کرد.

کارگر با بیان اینکه محلول پاشی درختان در دو مرحله پاییزه و بهاره انجام می‌شود، تصریح کرد: به منظور تکمیل مرحله تغذیه علاوه بر محلول پاشی پاییزه محلول پاشی و تغذیه باغ‌ها در اوایل بهار نیز توصیه می‌شود.

مسئول باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، ادامه داد: در این عملیات که شامل محلول پاشی با عناصر نیتروژن، سولفات روی و اسیدبوریک است که هر سال پس از برداشت محصول در دستور کار قرار گرفته و انجام می‌شود.

او، توجه به سطح بالای باغ‌های پسته در شهرستان مرودشت و استفاده از عنصر کلسیم (Ca) را  در تغذیه پاییزه درختان پسته ضروری دانست.

کارگر، دلیل اهمیت محلول پاشی در این مرحله را نیاز جوانه‌ها برای رشد سریع اولیه و نبود جذب عناصر از طریق ریشه‌ها در این مرحله از رشد گیاه برشمرد.

مسئول باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، افزود: تغذیه پس از برداشت محصول، عناصر غذایی مورد نیاز درختان را در فصل زمستان تامین می‌کند و ضمن پیشگیری خسارات ناشی از سرمای زمستان و بهار، موجب شادابی آن‌ها در اوایل فصل رشد می‌شود.

او، با بیان اینکه در باغ‌های گوناگون، نوع درختان میوه و انواع کمبود‌ها و اختلالات موجود، تعیین کننده فرمولاسیون توصیه کودی برای تغذیه بوده، اضافه کرد: با این حال، بهره مندی از ترکیبات کودی حاوی عناصر فروت ست ازت، روی و بور به صورت عمومی برای تمام باغات قابل توصیه است.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار