خدمات دستگاه‌های اجرایی به صورت تمام الکترونیک ارائه شود

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد بر اتصال تمامی دستگاه‌های اجرایی به سیستم الکترونیک با هدف حذف مراجعه حضوری مردم تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  محمد رضا پاکدل مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد در نشست کارگروه توسعه دولت الکترونیکی استان، با برشمردن شاخص و توانمندی استان در حوزه ICT و نتایج حاصل شده در کمیته کاری دولت الکترونیک، به بیان مسائل و راهکار‌های پیشنهادی برای پیشبرد برنامه‌ها و سرعت بخشیدن به الکترونیکی شدن خدمات دستگاه‌های اجرایی پرداخت.

او ضمن گزارش پیشرفت پروژه‌های اولویت دار در توسعه دولت الکترونیک، به ظرفیت‌های مرکز تبادل اطلاعات اشاره کرد و بر اتصال تمامی دستگاه‌های اجرایی و حتی کسب و کار‌های استان به مرکز ملی تبادل اطلاعات (NIX) در بستر شبکه ملی اطلاعات برای تبادل داده ها و دریافت اطلاعات با هدف حذف مراجعه حضوری مردم در کنار تسریع و شفاف سازی ارائه خدمات تاکید کرد.

 دبیر کارگروه دولت الکترونیکی استان، همچنین از برنامه راه اندازی سامانه پیام ایران به عنوان یکی از پروژه‌های اولویت دار دولت الکترونیک، برای ارسال و دریافت الکترونیکی بدون واسطه اعلان‌ها و مکاتبات بین دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های عمومی کشور از یک سو و آحاد مردم و موسسات حقوقی از سوی دیگر خبر داد و گفت: سرشمار به استان یزد اختصاص داده شده است در این سامانه ۴۰۴۰۸۵ درنظرگرفته شده و به زودی مردم استان یزد از خدمات این سامانه برخوردار خواهند شد.

گزارش وضعیت ارزیابی دستگاه‌های اجرایی در شاخص توسعه دولت الکترونیکی و میز خدمت همچنین بررسی نحوه احراز هویت برخط و نبود اخذ کپی مدارک در بانک ها، بخش دیگری از برنامه‌های این نشست بود که رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و مسئول کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان به آن پرداختند.

اکرم فداکار، معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار و نایب رئیس کارگروه دولت الکترونیکی استان، با اشاره به نقش و جایگاه توسعه دولت الکترونیک در حل بسیاری از مشکلات، ضمن قدرانی از اقدامات انجام شده در کمیته کاری استان ذیل کارگروه، تداوم برگزاری جلسات و پرداختن به مسائل موجود در این کمیته را خواستار شد و بر پایش مستمر پروژه‌های اولویت دار ابلاغی، بررسی فنی و بهینه سازی ارتباطات امن دستگاه‌ها و سایر پروژه‌های پیشران معرفی شده در سطح استان تاکید کرد.

استفاده از توانمندی الکترونیکی استان در شرایط کرونایی

در بخش پایانی نشست، محمدعلی طالبی، استاندار یزد و رئیس کارگروه توسعه دولت الکترونیکی، با بیان توانمندی و ظرفیت بالای استان در توسعه دولت الکترونیک و زیرساخت‌های بسیار خوب ایجاد شده در حوزه ICT افزود: انتظار می‌رود در این شرایط کرونایی از این ظرفیت به بهترین نحو استفاده شود و دولت الکترونیک در واقعیت جامعه، نمود پیدا کند.

استاندار با اشاره به اینکه اقدمات خوبی برای کاهش مراجعات مردم به دستگاه‌های اجرایی استان صورت گرفته،گفت: با توجه به گزارش خوبی که در این جلسه شاهد آن بودیم، تمامی دستگاه‌های اجرایی با پیش قدم شدن، زمینه انجام خدمات خود را به صورت تمام الکترونیک و برخط فراهم کنند.

نشست کارگروه توسعه دولت الکترونیکی استان یزد، به ریاست محمد علی طالبی استاندار یزد و با حضور اکرم فداکار معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار، مجتبی حسینی پور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و سایر اعضای کارگروه به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار