ضیاء الحق هاشمزهی گفت: با توجه به نیاز مبرم بیماران بالاخص بیماران تالاسمی در شهرستان به خون، پایگاه سیار انتقال خون برای خونگیری از شهروندان به مدت یک روز در ساختمان اداری جمعیت هلال احمر نیکشهر مستقر شده است.

 ضیاء الحق هاشمزهی فرماندار شهرستان نیکشهر در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، با ابراز خشنودی و قدردانی از مردم بابت استقبال از استقرار پایگاه سیار انتقال خون گفت : با توجه به شرایط سخت کرونایی و مصرف بالای خون و فرآورده های خونی در بین بیماران و مصدومین تصادفات جاده ای ، ذخایر خونی شهرستان و استان با کمبود مواجه است.

او ضمن اشاره به استقرار یک روزه پایگاه سیار انتقال خون در شهرستان نیکشهر افزود : با توجه به نیاز مبرم بیماران بالاخص بیماران تالاسمی در شهرستان به خون، این اکیپ برای خونگیری از شهروندان به مدت یک روز در ساختمان اداری جمعیت هلال احمر نیکشهر مستقر شده است.

او گفت : متاسفانه این پایگاه های سیار جهت انجام فرآیند انتقال خون با ظرفیت محدود اقدام به خون گیری می کنند به همین دلیل برخی از شهروندان موفق به اهدای خون نشدند.

فرماندار نیکشهر با تاکید بر لزوم استقرار پایگاه انتقال خون ثابت در شهرستان نیکشهر بیان کرد : با پیگیری های صورت گرفته از طریق سازمان انتقال خون استان مقرر شده است که در هفته آینده این اکیپ برای خونگیری مجدد در نیکشهر مستقر شود.

ضیاء الحق هاشمزهی فرماندار شهرستان نیکشهر گفت : استقرار پایگاه ثابت انتقال خون با توجه به فرهنگ غنی مردم نیکشهر در اهدای خون یک مطالبه ظرفیت ساز ، به حق و عمومی است که بنده به صورت جدی با توجه به حمایت سازمان انتقال خون استان از این طرح آن را پیگیری خواهم کرد تا در آینده شاهد استقرار پایگاه انتقال خون به صورت ثابت و رفع دغدغه بیماران شهرستان نیکشهر باشیم.

پایگاه‌های انتقال خون در سیستان و بلوچستان از ایمنی بسیار بالایی برخوردار هستند و هم استانی‌های عزیز نباید نگران آلوده شدن به ویروس کرونا در این مراکز باشند.

دارا بودن حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم، نداشتن سابقه رفتار پرخطر، پایین نبودن فشار خون، دارا بودن حداقل ۱۸ سال تمام و حداکثر ۶۰ سال تمام، برخورداری از سلامت کامل و مبتلا نبودن به کم‌خونی از شرایط لازم برای اهداکنندگان خون است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار