انتقال آب به فارس در دستور کار مجلس/ غیزانیه فارس سیراب می‌شود

موضوع انتقال آب از دریا به استان فارس با حضور مسئولان وزارت نیرو، وزارت صمت، نمایندگان فارس در مجلس و استاندار مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تعلل در طرح انتقال آب از دریا به جنوب فارس، به تاریخچه این پروژه اشاره کرد و گفت: در پایان دوره قبلی مجلس، موفق به اخذ تمام مجوز‌های لازم شدم و حتی مناقصه پروژه نیز برگزار شد، اما بعد از آن چندین سال کار متوقف شد تا اینکه در اسفند ۹۷ کلنگ پروژه با حضور سه وزیر و با تبلیغات فراوان به زمین خورد، اما بعد از گذشت نزدیک به دو سال از این مراسم، حتی هنوز قرارداد این پروژه نیز در هاله‌ای از ابهام باقی مانده و کار متوقف است.

موسوی با اشاره به اهمیت این طرح راهبردی در تأمین مصارف شرب و صنعت افزود: این پروژه قرار بود با ظرفیت ۱۵ میلیون مترمکعب آب اجرا شود تا هم مصارف شرب در شهرستان‌های لامرد و مهر را از منبعی پایدار تأمین کرده و هم نیاز پروژه‌های بزرگ صنعتی به ویژه در منطقه ویژه اقتصادی لامرد را پشتیبانی کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در بخش دیگری با اشاره به مشکلات جدی مناطق علامرودشت، خیرگو، چاهورز و بی رم که در رسانه‌ها به «غیزانیه فارس» مشهور شده است، خواستار تعیین تکلیف هرچه سریع‌تر این پروژه و تسریع در آبرسانی به این مناطق محروم شد.

در این نشست اعضای حاضر در جلسه به بیان نقطه‌نظرات خود پرداختند و مقرر شد پروژه انتقال آب از دریا به لامرد و مهر با جدیت دنبال شده و ایمیدرو و شرکت آبفا قرارداد خرید تضمینی با سرمایه‌گذار را امضا کنند.

در خصوص پروژه آبرسانی به بخش‌های علامرودشت، خیرگو، چاهورز و بی رم نیز مقرر شد به جای اجرای پروژه خط دو آب‌رسانی از سد سلمان که طرحی زمان‌بر و هزینه‌بر است، این مناطق از محل افزایش ظرفیت خط یک (که اکنون موجود است) مشروب شده و برای افزایش حجم آب خط یک نیز پروژه ترمیم و تأمین تجهیزات با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان اجرا شود.

همچنین مقرر شد اعتبار لازم برای انجام مطالعات خط انشعاب از خط یک به مناطق یاد شده تأمین شود و پس از آن پیگیری لازم برای صدور مجوز از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و آغاز عملیات اجرایی پروژه انجام شود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار