چندی پیش رای دیوان عدالت اداری اختیار تعیین تکلیف مجوز طرح‌های مشمول تبصره چهار ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها را از جهادکشاورزی استان‌ها سلب کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، براساس رای دیوان عدالت اداری مجوز طرح های مشمول تبصره چهار ماده یک قانون حفظ كاربری اراضی زراعی و باغ‌ها از اختیار روسای جهاد کشاورزی استان ها از تاریخ چهاردهم مردادماه امسال خارج شده است که این موضوع درخواست های ارائه شده شهروندان قبل از این تاریخ را در بلاتکلیفی قرار داده و چندی پیش مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی البرز وعده داده بود که این موضوع در مدت کوتاهی تعیین تکلیف خواهد شد.

بعد از اتمام زمان موعود، ماجرا را از مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی البرز جویا شدیم اما گویا همچنان اما و اگرهایی متوجه تبصره چهار یادشده است.

رفیع یگانه، مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی البرز با بیان این که ابلاغ جدیدی درخصوص تبصره چهار ماده یک قانون حفظ كاربری اراضی زراعی و باغ‌ها برای ما ارسال شده است، گفت: اما این ابلاغ و بخشنامه فقط شامل اراضی دارای سند شش دانگ می شود و اراضی قولنامه ای تعیین تکلیف نشده است.

او افزود: ما هیچ مشکلی برای همکاری در خصوص تبصره یادشده نداشتیم اما رای دیوان عدالت اداری اختیار را از ما گرفت.

یگانه گفت: تصمیم، تصمیم نادرستی بود اما رای دیوان لازم الاجرا است و بلاتکلیفی ها صاحبان مشاغل مربوطه را متضرر کرده است.

او افزود: نمی دانیم وزارتخانه هم با چه چالشی مواجه شده که اراضی قولنامه ای را تعین تکلیف نکرده است.

تبصره چهار ماده یک قانون اصلاح قانون حفظ كاربری اراضی زراعی و باغ‌ها به این شرح است:  احداث گلخانه‌ها،‌ دامداری ها، مرغداری ها، پرورش ماهی و سایر تولیدات کشاورزی و کارگاه های صنایع تکمیلی و غذایی در روستاها بهینه‌کردن تولیدات بخش کشاورزی است و تغییر کاربری محسوب نمی‌شود. موارد مذکور از شمول این ماده مستثنی است و با رعایت ضوابط زیست‌محیطی با موافقت سازمان‌های جهاد کشاورزی استان ها بلامانع است.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.