مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: تاکنون حدود یک‌هزار میلیارد ریال تسهیلات به کسب و کار‌های آسیب دیده از کرونا در این استان پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، قاسم رحیمی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل امروز در جلسه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان نیر گفت: ۱۵ بانک مسوولیت پرداخت تسهیلات کرونا را برعهده دارند.

او با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد درخواست‌کنندگان تسهیلات کرونا رانندگان تاکسی هستند، افزود: هشت هزار نفر وام با نرخ سود ۱۲ درصد دریافت کرده و مابقی نیز باید تا پایان این ماه تعیین تکلیف شوند.

رحیمی تصریح کرد: ۲ هزار و ۱۰۰ نفر سهمیه برای استان جهت استفاده از یارانه دستمزد در نظر گرفته شده و افرادی که در واحدهای گردشگری، صنعت و کشاورزی آسیب دیده‌اند و بیکار هستند اگر در واحد دیگری شاغل شوند وزارت کار یک سوم دستمزد آنها را طی یک سال به صورت یارانه پرداخت می‌کند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در اعطای تسهیلات مشاغل خانگی نیز بانک‌های عامل توسعه تعاون و رفاه کارگران باید نهایت تلاش خود را انجام دهند تا جذب حداکثر تسهیلات اتفاق بیافتد.

رحیمی با بیان اینکه اجرای همزمان سه طرح پرداخت یارانه دستمزد، مشوق بیمه‌ای و کارورزی موجب تسهیل فرایند جذب بیکاران و اشتغال در استان شده است، گفت: این طرح‌ها با رویکرد تسهیل و حمایت از جذب دانش آموختگان‌دانشگاهی در بنگاه‌های اقتصادی و با تخصیص اعتبار از سوی دولت در حال اجرا است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل افزود: طرح کارورزی یکی از برنامه‌های حمایتی دولت از اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاهی است که پس از سپری شدن دوره سه ماهه مهارت‌آموزیِ فارغ‌التحصیلان در واحدهای تولیدی، در صورت به کار گیری آن‌ها توسط کارفرمایان مبلغ حق بیمه سهم کارفرما به مدت ۲ سال از سوی دولت پرداخت می‌شود.

رحیمی ادامه داد: عدم مشمولیت قانون ‌کار به جهت رویکرد آموزشی طرح کارورزی در دوره سه ماهه مهارت‌آموزی و پرداخت هزینه آموزش تا مبلغ ۲۰ میلیون ریال به کارورز توسط دولت در طول دوره مهارت‌آموزی از دیگر مشوق‌های لازم جهت تسهیل امر اشتغال است.

او افزود: طرح یارانه‌دستمزد نیز یکی دیگر از حمایتی دولت برای اشتغال افراد با مدرک دیپلم به بالا است که در اجرای آن، ۳۰ درصد دستمزد مصوب شورای عالی کار تا یک سال به ازای جذب نیروی شغل اولی از سوی دولت به کارفرما پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.