استاندار بوشهر از اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌های مقابله با کرونا از شنبه اول آذر در استان بوشهر خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا با اشاره به طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌های مقابله با کرونا بیان کرد: در قالب طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌های مقابله با کرونا، راهبرد‌های هفت گانه به ستاد‌های استانی ابلاغ شده است.

او افزود: تشدید نظارت بر شیوه‌نامه‌های بهداشتی و اعمال قانون، تست گسترده، هدفمند و هوشمند، بیماریابی فعال، قرنطینه و رهگیری هوشمند و ارتقا آموزش و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی بخشی از راهبرد‌های هفت گانه طرح مدیریت محدودیت‌ها برای مقابله با کرونا است.

استاندار بوشهر ادامه داد: حفاظت از گروه‌های آسیب پذیر، تعیین و اعلام هوشمند و هدفمند محدودیت‌ها و تقویت فرایند درمان سرپایی و کاهش حداکثری موارد بستری از دیگر راهبرد‌های طرح مدیریت محدودیت‌ها برای مقابله با کرونا است.

گراوند تاکید کرد: در مدت زمان اجرای طرح، فرمانداران و مدیران کل اجرایی استان از برگزاری هرگونه جلسات غیرضروری در شهرستان‌ها و مرکز استان و بازدید از طرح‌های مختلف خودداری کنند.


بیشتر بخوانید


نحوه فعالیت کارمندان

او، همکاری همه دستگاه‌های اداری استانی و شهرستانی برای نظارت بر رعایت محدودیت‌ها و ضوابط بهداشتی را در استان خواستار شد و گفت: صنوفی که در مدت زمان اجرای طرح محدودیت اجازه فعالیت دارند اگر اصول بهداشتی را رعایت نکنند تا پایان طرح تعطیل می‌شوند.

گراوند در مورد تعدیل نیرو‌های انسانی شاغل در دستگاه‌های اداری استان بیان کرد: در شهر‌های با وضعیت قرمز یک سوم نیروها، در شهر‌های نارنجی یک دوم و در شهر‌های زرد هم دو سوم نیرو‌ها اجازه کار و فعالیت دارند، و مشاغل بهداشتی، درمانی، خدماتی و شهرداری شامل این طرح نمی‌شوند.

کارمندان غیربومی از محل کارشان نامه بگیرند

او، با بیان اینکه در استان بوشهر فقط شهر بوشهر قرمز، دیر زرد و بقیه شهرستان‌ها نارنجی هستند، گفت: کارمندان دستگاه‌های اجرایی که محل کار و سکونتشان متفاوت است برای تردد به شهر و محل کار خود، باید نامه معرفی از سوی مدیر یا رئیس دستگاه خود به همراه داشته باشند.

استاندار بوشهر عنوان کرد: در اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌های مقابله با کرونا طبقه بندی مشاغل در ۴ گروه و در ۳ وضعیت قرمز، نارنجی و زرد صورت گرفته که اطلاع رسانی لازم در مورد محدودیت فعالیت مشاغل از سوی رسانه ملی و سایر رسانه‌ها انجام خواهد شد.

گراوند بیان کرد: صدا و سیما، رسانه‌ها، سازمان‌های مردم نهاد، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با برنامه‌های مختلف فرهنگی و رسانه‌‎ای، فرهنگ سازی لازم برای اجرای دقیق شیوه‌نامه‌ها و رعایت محدودیت‌ها را انجام دهند.

او افزود: از رسانه‌های استان انتظار داریم هرگونه نقض رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و محدودیت‌های تعیین شده را اطلاع رسانی کنند.

صمت و دانشگاه علوم پزشکی بر رعایت ضوابط بهداشتی نظارت کنند

استاندار بوشهر گفت: مسئولیت اعمال نظارت بر واحد‌های تولیدی در استان با رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت است و در مدت اجرای طرح محدودیت‌های مقابله با کرونا، سازمان کل صمت استان به دلیل وظیفه مهم نظارت بر فعالیت واحد‌های تولیدی و صنفی تعدیل نیرو نخواهد داشت.

گراوند بیان کرد: نظارت بر رعایت ضوابط بهداشتی در مطب‌ها و داروخانه‌ها با جدیت از سوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و معاونت دارو غذا دنبال شود و پذیرفته نیست که شیوه‌نامه‌های بهداشتی در داروخانه‌ها رعایت نشود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.