استاندار بوشهر گفت: تا کنون فقط شهر بوشهر از نظر شیوع کرونا در استان وضعیت قرمز دارد و شهر‌های برازجان و دیلم در وضعیت نارنجی هستند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر بیان کرد: تصمیمات قاطع حاکمیت و همکاری مردم مهمترین عامل مهار بیماری کروناست و اگر تصمیمات قاطع باشند، اما مردم رعایت نکنند نتیجه‌ای حاصل نخواهد شد.

او از مردم استان خواست همان‌گونه که تا کنون در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در کشور پیشگام بوده‌اند از این پس هم رعایت کنند؛ به‌ویژه برای استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی.

استاندار بوشهر با اشاره به این‌که در شرایط محدودیت‌های جدید، وضعیت کشور رنگ‌بندی شده است، افزود: شهر بوشهر از نظر کرونا در وضعیت قرمز است که از اول آذر شهر کنترل می‌شود و اجازه رفت‌وآمد به غیربومی‌ها داده نخواهد شد.

گراوند عنوان کرد: البته امروز دوشنبه فهرست جدید شهرهای کشور به‌روز می‌شود و اگر از وضعیت قرمز خارج شدیم خودبه‌خود از محدودیت‌های اعلام‌شده خارج می‌شویم.


بیشتر بخوانید


او گفت: وضعیت کرونایی شهر‌های برازجان و دیلم نارنجی است که باید محدودیت‌های متناسب با این گروه در آن‌ها اعمال شود. وضعیت کرونایی دیگر شهر‌های استان بوشهر هم  زرد است.

استاندار بوشهر تأکید کرد که در تمامی وضعیت‌های قرمز، نارنجی و زرد، مدارس، آموزشگاه‌ها و فعالیت‌ها فرهنگی و مذهبی و ورزشی به‌مدت دو هفته تعطیل خواهد بود.

گراوند ابراز امیدوری کرد که بوشهر نیز با رعایت شیوه‌نامه‌ها و اعمال محدودیت‌ها از وضعیت قرمز خارج و وارد وضعیت زرد و پس از آن سفید شود.

او بیان کرد: در وضعیت قرمز حضور کارکنان ادارات غیر از دستگاه‌های خدمات‌رسان باید به‌صورت یک‌سوم و در وضعیت نارنجی به‌صورت دوسوم باشد.

منبع: صداوسیما

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.