ستاری:

تجهیزات مرتبط با کرونا در داخل کشور تولید می‌شود

معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: همه تجهیزات مرتبط با ویروس کرونا به همت شرکت‌های دانش بنیان داخل کشور تولید می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری امروز در پیام خود خطاب به پانزدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی که در اصفهان و بصورت مجازی آغاز به کار کرد، گفت: شرکت‌های دانش بنیان و خلاق اثبات کردند که در مواقع دشوار به کشور کمک می‌کنند که نمونه واضح آن در دوران همه گیری ویروس کرونا اتفاق افتاد.

او اظهار داشت: در زمینه تولید کیت‌های تشخیصی در چند ماه به این پیشرفت رسیدیم و امروز شرکت‌های دانش بنیان و داخلی هستند که بازار تجهیزات مرتبط با کرونا از جمله پزشکی، دارو، واکسن و ماسک را تامین می‌کنند.

ستاری ادامه داد: زمانی بود در دوران کرونا که حتی اگر با تحریم و محدودیت‌های مالی مواجه نبودیم، کسی به ما ماسک، کیت تشخیصی و ونتیلاتور نمی‌داد، اما اکنون می‌بینیم که شرکت‌های داخلی در حال تامین این بازار هستند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور ، تاکید کرد: کرونا یک مثال واقعی برای این است که اگر به تولید داخل توجه کنیم جوانان ما می‌توانند همه مشکلات را حل کنند و امروز به عرصه‌هایی پا گذاشتیم که تا کنون تجربه عملی درباره آن نداشتیم.

او با اشاره به اینکه در سال آخر دولت (دوازدهم) هستیم، خاطرنشان کرد: ما باید همه تلاش خود را داشته باشیم تا ایده‌هایی که دولت در هفت سال گذشته در اقتصاد دانش بنیان پیگیری کرد به مرحله‌ای برسد که قابلیت برگشت نداشته باشد و افرادی که بعد برای این مسوولیت‌ها می‌آیند همین ایده‌ها را پیگیری کنند و این مسیر غیر قابل تغییر باشد.

معاون علمی و فناور  رییس جمهوری تاکید کرد: ما تا حدود زیادی به این دستاورد رسیدیم و راهی را در زمینه اقتصاد دانش بیان برای آینده کشور مشخص کردیم.

ستاری همچنین جشنواره ملی شیخ بهایی را زمینه ساز تحولات مربوط به عرصه فناوری و اقتصاد دانش بنیان در کشور خواند و گفت: جوانان باید بدانند چه افرادی برای این جشنواره زحمت کشیدند تا به این مرحله برسد.

او با اظهار امیدواری از اینکه جشنواره شیخ بهایی، راهگشایی برای همه فعالیت‌های آینده باشد، افزود: این رویداد در توسعه فرهنگ کارآفرینی بسیار موثر بوده بطوریکه جامعه اکنون نسبت به گذشته برای این مباحث آماده‌تر و بحث‌های فرهنگی آن به‌خوبی جا افتاده است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با بیان اینکه اقتصاد دانش بنیان و خلاق در کشور در حال جا افتادن است، اظهار داشت: امروز اهمیت دادن به نیروی انسانی خلاق و نوآور و چگونگی تربیت و آموزش آن‌ها نیز در کشور دو چندان شده است تا جوانان روی پای خود بایستند.

او پیام خود به پانزدهمین دوره جشنواره ملی شیخ بهایی را حمایت از آن عنوان کرد و گفت: حمایت‌های امسال معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری از این رویداد و سایر جشنواره‌هایی که این اهداف را پیگیری می‌کنند مانند گذشته است.

پانزدهمین جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی روز چهارشنبه در اصفهان آغاز بکار کرد و به مدت ۲ روز بصورت مجازی (Virtual) برگزار خواهد شد و برترین فن‌آفرینان، طراحان کسب و کار و سرمایه گذاران در آن انتخاب، معرفی و تجلیل می‌شوند.

این جشنواره دارای بخش‌های مسابقه‌ای و غیر مسابقه‌ای است که نامزد‌های راه یافته به مرحله نهایی بخش‌های مسابقه‌ای پانزدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی شامل ۱۸ تیم طراح کسب و کار و ۱۶ شرکت فن‌آفرین هستند و برترین‌های آن‌ها روز بیست و نهم آبان جاری در مراسم اختتامیه جشنواره معرفی و تجلیل می‌شوند.

جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی توسط شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می‌شود.

این جشنواره در ۲ بخش مسابقه‌ای و غیر مسابقه‌ای برگزار می‌شود که بخش مسابقه‌ای شامل طراحان کسب و کار، فن‌آفرینان و فرصت‌­های سرمایه­‌گذاری است؛ بخش‌های غیرمسابقه‌ای نیز شامل فرصت‌­های سرمایه‌­گذاری، نشست‌های انتقال تجربه و نمایشگاه است.

از آنجا که شیخ بهاء‌الدین محمد عاملی متخلص به شیخ بهایی از مفاخر بزرگ جهان اسلام و باعث خدمات ارزشمند علمی، فرهنگی و عمرانی در ایران بود برای زنده نگه داشتن یاد او، این جشنواره به ' شیخ‌بهایی' نامگذاری شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.