محقق مراغه‌ای با همت بلند خود ۸۵ جلد کتاب را با موضوع تاریخ مراغه نوشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،کتاب‌های پژوهشگر و محقق مراغه‌ای با موضوع جغرافیا، تاریخ، مشاهیر، دانشمندان، فرهنگ و تمدن مراغه در سه هزار سال گذشته نوشته شده است.

مسعود غلامیه  معلم تاریخ و استاد دانشگاه اولین اثر خود را با موضوع تاریخ مراغه به روایت تصویر در سال ۸۵ منتشر کرد.

زندگینامه و شخصیت خواجه نصیرالدین طوسی، اسناد نویافته از تاریخ مراغه، نسخه‌برگردان زیج ایلخانی، سفرنامه میرزا حسن شکوهی، مراغه در نقشه‌های تاریخی، مراغه در مطبوعات دوره قاجار و انقلاب اسلامی در مراغه از جمله آثار این نویسنده است.

جدید‌ترین اثر این محقق دانش نامه جامع مراغه با عنوان مراغه کهن شهر ایران به عنوان نخستین و کاملترین کتاب در حوزه مراغه شناسی است.

نویسنده  تاریخ سه هزار ساله مراغه را در این کتاب با یک هزار و ۸۰۰ صفحه در قطع رحلی و دو جلد منتشر کرده است.

مونوگرافی شهری، جغرافیای تاریخی، جاذبه‌های طبیعی، مراغه در دوره قبل از اسلام، مراغه در دوره اسلامی، آداب و رسوم، بنا‌های تاریخی، مشاهیر، مفاخر، مراکز علمی و آموزشی از جمله بخش‌های این کتاب است.

 اسدی رئیس کتابخانه عمومی مراغه گفت: این نویسنده از اولین اعضای کتابخانه عمومی مراغه و از فعالان کتاب و کتابخوانی در این شهرستان است.

 اسدی افزود:  غلامیه کتاب‌های خود را با استفاده از منابع معتبر و کتاب‌های تاریخی گرد آوری کرده است.

او گفت: مجموعه کتاب‌های این نویسنده در کتابخانه اوحدی و در بخش نویسندگان آذربایجان شرقی برای مطالعه در اختیار علاقمندان به کتاب است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.