به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در چند ماه اخیر شرکت فیسبوک توجه ویژهای به افرادی که به تولید محتوا در اینستاگرام میکنند کرده است و چندی پیش افرادی که در اینستاگرام به تولید محتوا مشغول هستند توانستند به ویژگی خرید، اشتراک گذاری وضعیت مالی و چند موضوع دیگر دست پیدا کنند. اما به تازگی فیسبوک از قابلیتی به نام Guides رونمایی کرده است که ساختاری مشابه وبلاگ دارد و این ویژگی در حال حاضر برای تمامی افراد در دسترس است.
برای دسترسی به این بخش کافی است کاربران از نوار پایین صفحه اینستاگرام وارد بخش خرید شوند تا بتوانند از ویژگی Instagram Guides استفاده کنند. پس از ورود به بخش خرید کافی است کاربر از کادر بالای صفحه روی عبارت Explore guides ضریه زنند تا از این طریق به راهنماهای منتشر شده از سوی توسعه دهندگان دسترسی داشته باشند. علاوه بر این افرادی که از حساب professional creator استفاده میکنند نیز خواهند توانست برای محصولات خود یک راهنما طراحی کنند.
برای ساخت یک راهنما در اینستاگرام کافی است کاربران به بخش تنظیمات بروند و سپس از منوی حساب روی گزینه Switch to professional account ضربه زنند. پس از تغییر حساب به حساب ویژه، کاربر باید وارد بخش راهنما شده و روی عبارت + ضربه بزنند.
پس از ساخت guides کاربر میتواند راهنمای ساخته شده خود را به اشتراک گذاشته و آن را در منوی Discover به نمایش بگذارد. گفتنی است امکان نمایش کامل راهنماهای تولید شده توسط توسعه دهندگان در یک صفحه نیز وجود دارد. با این حال باید منتظر بود و دید که شرکت فیسبوک چه برنامههایی در آینده برای ارائه خدمات بیشتر به توسعه دهندگان خواهد داشت.
بیشتر بخوانید
انتهای پیام/