مدیر گروه عمران و زیرساخت بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی از برنامه‌ریزی برای تحقق اشتغال پایدار در زیرمجموعه‌های این آستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، محمد دلبری مدیر گروه عمران و زیرساخت بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی گفت: در دیداری که از کارخانه هبلکس بیرجند به عنوان یکی از واحد‌های زیرمجموعه موسسه عمران و توسعه رضوی انجام شد، بخش‌های مختلف این کارخانه همچون مرکز تحقیق و توسعه (R&D)، فروشگاه تعاونی مصرف، مرکز مطالعات نانو تکنولوژی، مرکز مطالعات کاربردی و ... مورد بررسی قرار گرفت.

او ظرفیت کارخانه هبلکس بیرجند را بسیار خوب ارزیابی کرد و افزود: این کارخانه با ظرفیت تولید سالیانه ۱۵۰ هزار مترمکعب بتن سبک اتوکلاو شده، در بازار‌های داخلی عرضه می‌شود.

مدیر گروه عمران و زیرساخت بنیاد بهره‌وری موقوفات رضوی ادامه داد: خوشبختانه نقش تحقیق و توسعه و همین طور فعالیت‌های طراحی و مهندسی بسیار پر رنگ بوده که البته تاثیر به سزایی هم در افزایش سرعت تولید کارخانه داشته است.

دلبری بیان کرد: در بررسی‌ها مشخص شد کارخانه مذکور از ابتدای امسال علاوه بر افزایش تولید، اقدامات مهمی را در خصوص افزایش کیفیت محصول، تأمین به موقع مواد اولیه، کاهش توقفات خطوط تولید و ... انجام داده است.

او تصریح کرد: بر اساس نظر‌های کارشناسی شده، هبلکس‌های تولید شده در کارخانه بیرجند از ویژگی‌های متمایزی همچون سبک و مقاوم بودن، عایق حرارتی خوب در برابر سرما و گرما، امکان استفاده در نقاط مختلف ساختمان، حمل و نقل آسان، برش آسان محصول، مقاومت بالا در برابر زلزله و ... برخوردار است.

 مدیر گروه عمران و زیرساخت بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی با اشاره اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم برای حدود ۴۰۰ نفر توسط کارخانه هبلکس بیرجند تصریح کرد: در حال حاضر این کارخانه زمینه اشتغال ۹۳ نفر به طور مستقیم و اشتغال غیرمستقیم برای ۳۰۰ نفر را فراهم کرده است.
 
انتهای پیام// ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.