سرمربی تیم والیبال سپاهان اصفهان گفت: امیدوارم بعد از پایان رقابت‌های گروهی در پلی‌آف زمان کافی برای برگزاری مسابقات داشته باشیم؛ زیرا مرحله نهایی بسیار سرنوشت‌ساز است.

رحمان محمدی راد سرمربی تیم والیبال سپاهان اصفهان در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، با اشاره به وضعیت تیم سپاهان اظهار کرد: خوشبختانه تمرینات خوب است و مشکل خاصی وجود ندارد. هفته دوم لیگ متمرکز قرار است از پنجم آذر ماه شروع شود که امیدوارم بتوانیم خودمان را آماده کنیم تا هفته دوم را نیز با موفقیت پشت سر بگذاریم.

او درخصوص شرایط بازیکنان و مصدومیت میرزاجانپور گفت: آسیب دیدگی نیز جزئی از ورزش و زندگی بازیکنان است که در بازی‌ها اتفاق می‌افتد. هفته گذشته شاهد آسیب دیدگی بازیکن‌هایی از چند تیم بودیم. میرزاجانپور باتوجه به مصدومیت از ناحیه آشیل پا نزدیک به پنج ماه از مسابقات دور خواهد بود. باید زمان مورد نیاز ریکاوری را بگذراند و بعد از بررسی وضعیتش اگر مشکلی نبود تمریناتش را شروع کند.

محمدی راد درباره نحوه برگزاری فشرده مسابقات اذعان کرد: چاره دیگری به جز متمرکز بودن مسابقات وجود نداشت. فدراسیون والیبال به‌دنبال این بود که از شدت مسابقات کم کند تا هفته‌ای یک مسابقه برگزار شود؛ اما به‌خاطر مشکلاتی که پیش‌بینی می‌شد به این نتیجه رسیدیم متمرکز بودن مسابقات می‌تواند به نفع تیم‌ها باشد.

او در ادامه بیان کرد: به هر حال یک تجربه جدید است باید خودمان را با این شرایط وفق بدهیم و در انتها خروجی خوبی داشته باشیم؛ چراکه سال گذشته هیچ اتفاقی در لیگ برتر نیفتاد و مشکلات زیادی را خانواده والیبال متحمل شدند. امیدوارم امسال این اتفاقات نیفتد و با همکاری یکدیگر بتوانیم لیگ خوبی داشته باشیم.

سرمربی تیم والیبال سپاهان چشم‌انداز طلایی‌پوشان در والیبال را براساس تفکرات چندین ساله دانست و اظهار کرد: با اندیشه‌هایمان، برنامه‌ریزی‌هایی انجام داده‌ایم و در سال دوم اجرای برنامه هستیم. نسبت به سال گذشته از لحاظ ساختار فنی و سبک بازی پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته‌ایم. همراه با کلیه اعضای تیم بدون دغدغه کارمان را انجام می‌دهیم و تا بدین جا نیز نتایج قابل قبولی داشته‌ایم.

او در ادامه و با اشاره به استفاده از بازیکنان باتجربه و همچنین میدان دادن به جوانان در ترکیب تیم گفت: سیاست باشگاه مبتنی بر استفاده از بازیکنان باتجربه و جوان بوده و هست؛ به جرئت می‌توانم بگویم سپاهان یکی از جوانترین تیم‌های لیگ است. در هر پست یک یا دو بازیکن جوان و بومی به تیم اضافه و از آن‌ها استفاده می‌کنیم و با یک ترکیب خوب از بازیکنان با تجربه و جوان به رقابت می‌پردازیم که باعث افزایش کیفیت تمرینات و مسابقاتمان شده است.

محمدی راد گفت: این فرصت برای جوانان در این مجموعه به وجود آمده که بتوانند توانایی‌های خودشان را نشان بدهند و پیشرفت کنند. امیدوارم جوانان بتوانند از این شرایط استفاده کنند. امکانات لازم برای آرامش خاطر و کار کردن در این مجموعه برای همه اعضا بسیار زیاد وجود دارد.

او در پاسخ به این سوال که آیا سپاهان در دومین فصل حضورش در لیگ برتر والیبال می‌تواند به قهرمانی دست یابد اظهار داشت: سپاهان هم جزو تیم‌های مدعی است. امسال با تفکرات انجام‌شده به دنبال کسب بهترین نتیجه یعنی قهرمانی هستیم؛ اما تیم‌های خوب با سرمایه گذاری‌های مناسب نیز وجود دارند. ما نیز یکی از شانس‌های قهرمانی هستیم. امیدوارم عملکرد بسیار خوبی داشته باشیم و این سرمایه گذاری را به نتیجه برسانیم.

سرمربی تیم والیبال سپاهان با اشاره به اینکه درخواستش ، با فاصله بودن بازی‌های پلی‌آف در شرایط کرونا بود ادامه داد: پلی‌آف امسال خیلی سخت خواهد بود. حضور چندین تیم مدعی نوید رقابت‌های غیر قابل پیش بینی و جذابی را می‌دهد. امیدوارم بعد از پایان رقابت‌های گروهی در پلی‌آف زمان کافی برای برگزاری رقابت‌ها داشته باشیم؛ چون مرحله نهایی بسیار سرنوشت‌ساز است امیدوارم مجبور نشویم مسابقات را فشرده برگزار کنیم، زیرا روی کیفیت بازی‌ها تاثیر زیادی می‌گذارد.

محمدی راد والیبال ایران را پیشتاز دیگر لیگ‌های جهان در این شرایط دانست و خاطرنشان کرد: شیوع کرونا که در جهان همه‌گیر شده خیلی از لیگ‌های مدعی را تحت تأثیر قرار داده است. به‌طور مثال لیگ کشور‌های روسیه، ایتالیا و لهستان موفق به انجام بازی‌ها به‌صورت منظم نشده‌اند در حالی که ما موفق شدیم ۱۰ هفته از مسابقات را پشت سر بگذاریم و در برگزاری تعداد بازی‌ها از لیگ‌های دیگر جلوتر هستیم.

او افزود: امیدوارم این مسابقات ادامه داشته باشد. یکی از ارکان جامعه خانواده والیبال است؛ پذیرفتن انجام مسابقات در این شرایط را به جان خریدیم تا والیبال را به خانه مردم ببریم و آن‌ها این هیجان را تجربه کنند تا بتواند کمکی به جامعه از سوی ورزش والیبال در این شرایط باشد.

سرمربی تیم والیبال سپاهان در پایان گفت: از مسئولان برگزاری مسابقات، فدراسیون و همچنین همه تیم‌ها و بازیکنان به‌خاطر هماهنگی‌هایی که منجر به برگزاری مسابقات شده تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.