نماینده مردم مهریز، بافق، خاتم و ابرکوه در مجلس شورای اسلامی از مساعدت ماهانه ۱۰۰ هزار تومانی دولت به اقشار جامعه خبر داد و گفت این مساعدت‌ها مُسکن‌هایی برای جامعه در شرایط کنونی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمد رضا صباغیان، نماینده مردم مهریز، بافق، خاتم و ابرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت ماهانه مبلغ ۱۰۰ هزار تومان به اقشار جامعه می‌پردازد و این مبلغ مُسکنی برای شهروندان است.

او با اشاره به مشکلات موجود در جامعه، افزود: دولت مبالغی را به منظور کمک به دهک‌های مختلف جامعه در نظر گرفته و به دهک‌های پایین جامعه که ۶۰ میلیون نفر از جمعیت را در بر می‌گیرند مبلغ ۱۲۰ هزار تومان به صورت ماهانه می‌پردازد.

صباغیان ادامه داد: شیوع کرونا تورم موجود در جامعه را تشدید کرده و هرچند مبالغ پرداختی قابل قیاس با افزایش روز افزون قیمت‌ها نیست، اما می‌تواند التیام بخش، برخی از مشکلات مردمی باشد.

نظارت بر قیمت‌ها ضروری است

نماینده مردم مهریز، بافق، خاتم و ابرکوه گفت: در حال حاضر مشکل کمبود منابع در جامعه وجود ندارد، اما چنانچه نظارت بر قیمت‌ها صورت نگیرد، آشفتگی در بازار فروش به وجود می‌آید.

او با اشاره به ضرورت برخورد با دانه درشت‌های جامعه، افزود: با برنامه ریزی مناسب می‌توان از شدت فشار بر مردم کاست. هر چند در شرایط کنونی موانعی مانند قاچاق کالا و تحریم‌ها وجود دارند، اما لازم است حدود تأثیر هر یک از این موارد بر افزایش قیمت‌ها بررسی شود.

صباغیان ادامه داد: چنانچه ۸۰ درصد از افزایش قیمت‌ها ناشی از مسئله تحریم باشد، ۲۰ درصد از این افزایش مربوط به نبود نظارت از سوی مسئولان ذی ربط است؛ بنابراین با برنامه ریزی و برخورد مناسب می‌توان از افزایش بی رویه قیمت‌ها جلوگیری کرد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.