سخنگوی ستاد مدیریت کرونا استان کرمانشاه به تشریح جزییات اجرای طرح دو هفته محدودیت کرونایی در استان پرداخت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مسعود بهرام نژاد سخنگوی ستاد مدیریت کرونا استان کرمانشاه با اشاره به وضعیت نامطلوب کرونا در استان و بیشتر شهر‌های کشور گفت : در همین راستا طرحی با عنوان طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت متناسب با روند بیماری کرونا در شهر‌های کشور در دستور کار قرار گرفته است.

او گفت : در این طرح که "شهر محور" است، قرار بر این شده تا محدودیت‌هایی هوشمند متناسب با وضعیت بیماری کرونا در شهر‌های مختلف اعمال شود تا از این طریق بتوان ضمن کنترل بیماری، معیشت مردم را هم حفظ کرد.

او با اشاره به اجرای شروع این طرح از امروز (اول آذر) در کشور افزود: مدت اجرای این طرح فعلا دو هفته اعلام شده و در خصوص تمدید و یا تمدید نشدن آن با توجه به وضعیت بیماری در پایان این دو هفته تصمیم گیری خواهد شد.

او افزود: در این طرح محدودیت‌هایی برای فعالیت مشاغل دولتی و غیردولتی و نیز تردد افراد در سطح جامعه در نظر گرفته شده است.

کدام شهر‌های کرمانشاه قرمز و نارنجی هستند؟

بهرام نژاد با اشاره به دسته بندی وضعیت کرونا به پنج دسته سبز، سفید، زرد، نارنجی و قرمز گفت: در شهر‌های سفید و سبز محدودیتی وجود ندارد و همه می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت و تردد داشته باشند.

او افزود: در حال حاضر عمده شهر‌های کشور در وضعیت زرد، نارنجی و یا قرمز کرونا به سر می‌برند و متناسب با این وضعیت‌ها محدودیت‌هایی در این شهر‌ها طی دو هفته آتی اعمال می‌شود.

بهرام نژاد ادامه داد: در حال حاضر در استان کرمانشاه، شهر‌های کرمانشاه، کنگاور، صحنه، سنقر و کلیایی، هرسین، سرپل ذهاب و جوانرود در وضعیت "قرمز" کرونا قرار دارند. همچنین شهر‌های اسلام آبادغرب، پاوه، ثلاث باباجانی، روانسر، قصرشیرین و گیلانغرب در وضعیت "نارنجی" کرونا به سر می‌برند و تنها شهر با وضعیت "زرد" کرونا شهر دالاهو می‌باشد.

او گفت: وضعیت کرونا در شهر‌های کشور و استان دوشنبه هر هفته، به روز شده و متناسب با وضعیت اعلام شده محدودیت‌ها نیز برای آن شهر و ساکنانش تغییر خواهد کرد.

نحوه فعالیت "مشاغل غیردولتی" در شهر‌های زرد، نارنجی و قرمز + لیست گروه بندی مشاغل

سخنگوی ستاد مدیریت و مقابله با کرونای استان کرمانشاه با اشاره به تقسیم بندی مشاغل غیردولتی به چهار گروه گفت: این گروه بندی بر حسب ضرورت فعالیت این مشاغل در شرایط مختلف کرونایی صورت گرفته است.

بهرام نژاد گفت: در شهر‌های با وضعیت "قرمز" کرونا تنها مشاغل گروه یک اجازه فعالیت دارند و سایر گروه‌های شغلی تعطیل هستند.

او افزود: در شهر‌های با وضعیت نارنجی مشاغل گروه یک و دو اجازه فعالیت دارند و در شهر‌های با وضعیت زرد در کنار این دو مشاغل گروه سه هم اجازه فعالیت می‌یابند و در سایر شهر‌ها با وضعیت سبز و سفید هم تمام مشاغل اجازه فعالیت دارند.

بهرام نژاد ادامه داد: فعالیت مشاغل در هر شرایط کرونایی منوط به رعایت دستورالعمل های بهداشتی است.

نحوه فعالیت "ادارات و مشاغل دولتی" در شهر‌های زرد، نارنجی و قرمز

سخنگوی ستاد مدیریت و مقابله با کرونای استان کرمانشاه در تشریح فعالیت ادارات و مشاغل دولتی در شهر‌های با وضعیت‌های مختلف کرونایی گفت: ادارات و مشاغل دولتی به دو دسته ادارات ارائه دهنده خدمات ضروری و سایر ادارات تقسیم بندی می‌شوند.

او افزود: برخی ادارات مانند شرکت آب، فرمانداری، استانداری، بانک‌ها و ... خدمات ضروری به مردم می‌دهند و تعطیل بردار نیستند، برای همین وضعیت فعالیت این ادارات تاحدی با سایر دستگاه‌ها متفاوت است.

بهرام نژاد افزود: در شهر‌های با وضعیت زرد تمام کارکنان دستگاه‌های ضروری شامل دستگاه‌های امدادی، خدماتی ضروری و... باید در محل کار حاضر باشند. کارمندان سایر ادارات هم باید به میزان دو سوم در محل کار حاضر شوند. برگزاری جلسات اداری نیز باید با حداکثر ۳۰ نفر انجام گیرد.

بهرام نژاد ادامه داد: در شرایط نارنجی کارکنان دستگاه‌های ضروری باید به میزان دو سوم، سایر ادارات به میزان یک دوم و برگزاری جلسات هم باید با حضور حداکثر ۲۰ نفر باشد.

او گفت: در خصوص شهر‌های قرمز نیز، تعداد کارمندان دستگاه‌های ضروری باید به یک دوم رسیده و در ادارات دیگر باید یک سوم کارمندان حضور داشته باشند و برگزاری جلسات هم باید با حضور حداکثر ۱۵ نفر انجام گیرد.

محدودیت‌های تردد در شهر‌های قرمز و نارنجی چگونه است؟

بهرام نژاد در تشریح محدودیت‌های تردد در شهر‌های قرمز و نارنجی گفت: در شهر‌های با وضعیت زرد محدودیتی برای تردد وجود ندارد و این محدودیت‌ها شامل شهر‌هایی با وضعیت قرمز و نارنجی کرونا می‌شود.

او افزود: بر اساس محدودیت‌های ابلاغ شده، خروج خودرو‌های با پلاک بومی از شهر‌های قرمز و نارنجی ممنوع بوده و ورود خودرو‌های با پلاک غیربومی هم به این شهر‌ها ممنوع است.

این مسئول گفت: کنترل‌های تردد عمدتا در شهر‌ها متمرکز است و اگر خودرویی با پلاک غیربومی در شهر‌های نارنجی و قرمز دیده شود اعمال جریمه خواهد شد که مبلغ جریمه در شهر‌های نارنجی ۵۰۰ هزار تومان و در شهر‌های قرمز یک میلیون تومان است.

بهرام نژاد افزود: در شهر‌های قرمز علاوه بر محدودیت ورود و خروج، محدودیت تردد شبانه هم لحاظ شده، به اینصورت که هیچ خودروی شخصی از ساعت ۲۱ شب تا ۴ صبح حق تردد در سطح شهر را ندارد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.