استاندار قزوین گفت: خروج گندم از استان بدون مجوز، ممنوع است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، هدایت الله جمالی پور در جلسه ستاد تنظیم بازار ابا اشاره به ممنوعیت خروج گندم از استان از همه سیلوداران خواست که هرگونه خروج  این محصول را به او گزارش دهند.

او درباره نظارت بر بازار گفت: اگر از ابزار و اختیارات قانونی درست بهره برداری شود اقدامات بازدارنده خواهد بود.

استاندار با بیان اینکه مردم بهترین بازرسان در جامعه هستند خواستار اجرای درست قوانین نظارتی از سوی مسئولان شد.

جمالی پور با اشاره به نقش دستگاه‌های مختلف در نظارت بر بازار تاکید کرد: همه دستگاه‌ها به ویژه تعزیرات حکومتی، سازمان صمت و اصناف باید به نقش اصلی و رسالت قانونی خود عمل کنند.

او با بیان اینکه برخی سیاه نمایی‌ها از وضعیت جامعه موجب نارضایتی مردم شده است، افزود: در حال حاضر وضعیت بازار تحت کنترل و کمبود‌ها تا حد زیادی رفع شده است.

استاندار در ادامه گفت: تصمیمات ستاد تنظیم بازار در حل مشکلات و مسائل مختلف بازار بسیار موثر است.

جمالی پور با بیان اینکه بخشی از مشکلات امروز کشور به تحریم‌های ظالمانه دشمن بر می‌گردد، گفت: برخی از اصناف با نداشتن درک درست از شرایط موجود به مشکلات دامن می‌زنند و با کم فروشی یا گرانفروشی موجب افزایش مشکلات در سطح جامعه می‌شوند.

افضلی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هم در این جلسه وضعیت تولید آرد در استان را مطلوب دانست و گفت: در حال حاضر بیش از ۱۱ هزار تن از این محصول در انبار‌های استان ذخیره شده است.

بهرامی رئیس اتحادیه نانوایان استان هم گفت: ساعت کار نانوایی‌ها بر اساس سهمیه آن‌ها تعیین شده است.

محمدی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گفت: بخشی از مشکلات بازار به ضعف برخی از قوانین باز می‌گردد چراکه در برخی موارد قانونگذار اختیارات را در اجرای جریمه‌ها محدود کرده است.

کبیری معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت استان هم گفت: در بازرسی‌های انجام شده از اصناف تا کنون ۵ هزار و ۹۴۳ تخلف ثبت شده است.

کبیری در ادامه از توزیع روزانه ۲۰۰ تن شیر در استان خبر داد.

او از افزایش ۲۱ درصدی توزیع روغن در ماه قبل در سطح بازار خبر داد و گفت: وضعیت استان قزوین در این زمینه نسبت به سایر استان‌ها بهتر است و در همه فروشگاه‌های استان روغن به اندازه کافی وجود دارد.

مجید برزگر معاون بازرگانی سازمان صمت استان هم در این جلسه گفت: در مهر ماه هزار و ۹۷ تن روغن در استان توزیع شده و در حال حاضر موجودی انبار‌های استان در این زمینه ۱۱ هزار تن است.

فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هم گفت: برای تامین مرغ در استان در مرغداری‌ها ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن جوجه ریزی انجام شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار