معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان قزوین گفت: سه واحد تولید کننده روغن در استان ۳۰ درصد از تولیدات خود را در فروشگاه‌ها توزیع می‌کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، علی اکبر کبیری معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت استان با بیان اینکه سه واحد تولید کننده روغن در استان ۳۰ درصد از تولیدات خود را در فروشگاه‌ها توزیع می‌کنند، گفت: ریشه مشکلات و گرانی‌ها در حوزه مولد‌های تولید در کل کشور است.

وی افزود: در استان هفته‌ای یک بار با مسئولان زیربط جلسه ستاد تنظیم بازار برگزار می‌شود و باید یک سری مسائل و واقعیت‌ها به مردم گفته تا با همراهی مردم مشکلات حل شود.

کبیری با بیان اینکه نظارت بر مراکز تولید، توزیع و عرضه در سطح کلان انجام می‌شود، گفت: هر زمان نظام عرضه و تقاضا همخوانی نداشته باشند نظام تنظیم بازار هیچ معنا و مفهومی ندارد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان بیان کرد: بخش عمده مواد اولیه تولید، وارداتی و قیمت ارز، حمل و نقل و تحریم‌ها در این وضعیت دخیل است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان قزوین با اشاره به اینکه تحریم‌ها و فشار‌ها فرصت مناسبی برای تولید است، عنوان کرد: در استان قزوین تولیدات مختلف را که رصد می‌کنیم در سال‌های اخیر به چرخه تولید بازگشته اند.

وی خاطر نشان کرد: نهاده‌ها در زنجیره مواد پروتئینی اثر گذار هستند و قیمت گذاری برخی کالا‌ها مثل گندم در این زمینه ایجاد انگیزه برای کشت وتولید است.

کبیری گفت: مشکل ما در کشور تولید و تامین نیست بلکه هزینه تولید کود شیمیایی، ادوات، حامل‌های انرژی و دستمزد مشکل این حوزه است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان تاکید کرد: هر روز نظارت می‌کنیم و شاید این نظارت‌ها برای مردم خروجی نداشته باشند بنابراین بازار را عرضه و تقاضا تنظیم می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار