طراحی نظام مدیریت در منطقه ویژه اقتصادی لامرد

مدیر برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی (ایمیدور)، گفت:منطقه ویژه اقتصادی لامرد از مناطق مهم در جنوب کشور بوده که در اولویت طراحی و پیاده سازی نظام مدیریت قرار گرفته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سمیه خلوصی، مدیر برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی(ایمیدرو)، بیان کرد: پارسال برای پیاده سازی طرح نظام مدیریت در سازمان ایمیدرو،  فاز شناخت در مدت ۴ ماه با هدف بررسی و ارزیابی وضعیت فعلی نظام مدیریت سازمان  و نظارت راهبردی و تخصصی انجمن مدیریت طرح ایران به پایان رسید.

او، تصریح کرد: اکنون طراحی و پیاده سازی نظام مدیریت آغاز شده و از ستاد ایمیدرو تا طرح های زیرمجموعه و مشاوران و پیمانکاران را شامل می شود.

خلوصی ادامه داد: طراحی نظام مدیریت که قرار است در سازمان ایمیدرو پیاده سازی شود، مطابق با استاندارد PMBOK معروف‌ترین و کاربردی‌ترین استاندارد جهانی در مدیریت طرح است که در نظر داریم تمام ۱۰ حوزه دانشی مدیریت طرح شامل مدیریت‌های یکپارچگی، محدوده، زمان بندی، هزینه، کیفیت و تامین منابع به اضافه مدیریت ادعاها در بخش‌های معدن، صنایع معدنی و طرح های زیرمجموعه ایمیدرو را طراحی و پیاده‌سازی کنیم.

مدیر برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی(ایمیدرو)، افزود: باتوجه به تعریف و اجرای طرح های بزرگ و تخصصی در بخش های مختلف سازمان ایمیدرو در نقاط مختلف کشور، پیاده سازی طرح نظام مدیریت مطابق با استاندارد بین المللی یاد شده ضروری است که به وسیله این نظام شاخص‌هایی از جمله پیشرفت مالی و هزینه های طرح، کیفیت کار و زمان بندی اجرا به صورت یکپارچه، مدیریت و ارزیابی می‌شود.

او، اضافه کرد: برای طراحی نظام مدیریت، معاونت برنامه ریزی منطقه ویژه اقتصادی لامرد با برگزاری نشست های تخصصی و تعامل  کارشناسان حوزه برنامه ریزی سازمان ایمیدرو و مدیران و عوامل اجرایی مربوطه در منطقه ویژه، فعالیت خود را آغاز کرد.

 در منطقه ویژه اقتصادی شهرستان لامرد، امکان تولید سالانه آلومینیوم با ظرفیت حدود یک میلیون تن، سیمان با ظرفیت ۱۰میلیون تن،۶۰هزار تن منیزیم ، نیروگاه سیکل ترکیبی، نیروگاه خورشیدی، پتروشیمی با ظرفیت سالانه پنج میلیون تن، پالایشگاه میعانات گازی، زنجیره تولید بوتان، تولید پروپیلین از پروپان، صنایع پشتیبان و صنایع پایین دست فولاد، فراهم  شده است.

منطقه ویژه اقتصادی لامرد ، محدوده جغرافیایی مشخصی در مبادی ورودی یا در داخل کشور است که با هدف جذب سرمایه های خارجی و داخلی، ایجاد عرصه فعالیت های تولیدی و تجاری برای افزایش صادرات کالا و ارائه بهینه خدمات برای حضور فعال در بازارهای منطقه ای و بین المللی ایجاد می شود.

از جمله مزایای منطقه ویژه اقتصادی، صدور مجوز ساخت و پایان کار سرمایه گذاری و تولیدی به صورت رایگان، تبعیت از قانون کار مناطق آزاد تجاری و صنعتی، ورود ماشین آلات خط تولید و ابزار و اثاثیه بدون عوارض گمرکی، فعالیت گمرکی تا سقف ارزش افزوده و پرداخت عوارض گمرکی مازاد بر ارزش افزوده قطعات خارجی در تولیدات، خرده فروشی کالا برای اتباع خارجی و تخفیف مالیاتی ویژه است.

شهرستان لامرد در فاصله ۳۶۵ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار