معاون حفاظت و بهره برداری شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر درباره سیلابی شدن رودخانه‌های شمال استان هشدار داد.

رودخانه‌های شمال بوشهر سیلابی شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالطیف عباسی نژاد معاون حفاظت و بهره برداری شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر گفت: سامانه بارشی ورودی به غرب کشور موجب بارندگی شدید و افزایش سطح آب رودخانه‌ها به ویژه در مناطقی، چون چهارروستایی، دره گپ، سعد آباد و دالکی شده است.

او افزود: میزان بارش‌ها، بیش از پیش بینی‌های اولیه بوده است و از دیشب در ارتفاعات و از صبح امروز در مناطق کم ارتفاع تر، شاهد بارش‌های شدیدی بودیم.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر عنوان کرد: هم اکنون رودخانه‌های دره گپ، چهارروستایی، شاپور و دالکی حالت سیلابی دارند و نیروهای این شرکت در حال رصد و گزارش دهی شرایط رودخانه هستند.

عباسی نژاد با اشاره به احتمال افزایش سطح آب رودخانه‌ها در ۲۴ ساعت آینده، از ساکنان مناطق شمالی استان درخواست کرد از نزدیک شدن به رودخانه‌ها، مسیل‌ها، آبراه‌ها، کانال‌های آبیاری، بند‌های انحرافی و دیگر تاسیسات آبی و مقاطع آبگذری خودداری کنند.


بیشتر بخوانید


او ، یکی از دلایل بزرگ خسارات مالی و جانی سیلاب‌ها را حضور مردم در نزدیکی رودخانه‌های طغیان کرده برای عکاسی و تصویربرداری  برشمرد و گفت: از همه‌ ساکنان مجاور رودخانه‌ها تقاضا داریم برای حفظ ایمنی خود و خانواده، به توصیه درخانه بمانیم، توجه ویژه‌ای داشته باشند.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر افزود: سامانه بارشی تا فردا از استان خارج می‌شود و پس از آن جریان سیلابی رودخانه‌ها نیز به تدریج روند کاهشی خواهد داشت.

عباسی نژاد بیان کرد: همچنین براساس پیش بینی‌های سازمان هواشناسی، سامانه بارشی دیگری از اواخر هفته وارد استان می‌شود که از هم استانی‌ها تقاضا می‌شود موارد ایمنی را رعایت کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.