مدیر طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: کاهش ۱۵ درصدی جوجه‌ریزی در مهر ماه امسال موجب افزایش قیمت مرغ در روز‌های اخیر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،محمدمهدی یعقوب‌زاده مدیر طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: در قالب برنامه تنظیم تولید و نیز در پی مشکلات موجود در زمینه تامین نهاده، کمبود جوجه و گرانی آن شاهد کاهش جوجه‌ریزی در مهر ماه در سراسر کشور از جمله خراسان رضوی بودیم.

او افزود: این وضعیت اکنون موجب کمبود گوشت مرغ و گرانی آن در بازار شده است که با توجه به بهبود وضعیت جوجه‌ریزی پس از این دوره، شاهد کاهش قیمت آن در پنجم تا دهم آذر ماه امسال خواهیم بود.

مدیر طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: مردم به اندازه نیاز اقدام به خرید گوشت مرغ کنند و به هیچ وجه خرید برای ذخیره‌سازی نداشته باشند تا شاهد ورود مرغ تولیدی جدید به بازار و کاهش قیمت آن باشیم.

بیشتر بخوانید


یعقوب‌زاده بیان کرد: امروز قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ تا ۳۸۵ هزار ریال هم عرضه شده است. طی روز‌های آینده و با ورود مرغ تولیدی جدید به بازار مردم می‌توانند هر کیلوگرم گوشت مرغ را بین ۲۳۰ تا ۲۴۰ هزار ریال تهیه کنند.

او تصریح کرد: در حال حاضر صادرات و ذخیره‌سازی مرغ در استان انجام نمی‌شود تا مرغ مورد نیاز بازار تامین شود.

انتهای پیام//م. م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.