رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی گفت: گرمای بیش از حدا هوا و قطع برق در استان، گرانی مرغ، کاهش محصولات کشاورزی و سوختن پمپ‌های چاه موتور‌های کشاورزی را به دنبال داشت.

گرمای بیش از حد هوا در استان منجر به گرانی مرغ شدمجتبی مزروعی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در گفتگو باخبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهدگفت: متاسفانه قطع برق در هفته‌های اخیر فقط در شهرستان‌های کاشمر، خلیل آباد و بردسکن باعث شد 30 پمپ چاه موتور‌های کشاورزی بسوزد که حداقل به هر چاه موتور بین 20 تا 30 میلیون تومان خسارت وارد شده است.

وی افزود: گرمای بیش از حد هوا و قطع برق علاوه بر خاموش شدن چاه موتور‌های کشاورزی، محصولات کشاورزی از جمله انار و انگور را دچار آفتاب سوختگی کرد و باعث کاهش محصولات کشاورزی در استان شد.

مزروعی با بیان اینکه یکی از علل گران شدن مرغ گرمای بیش از حد هوا و قطع برق مرغداری‌ها است، ادامه داد: براثر گرمای بیش از حد هوا ظرفیت جوجه ریزی استان که در هر دوره 6 میلیون قطعه بود به 4 میلیون کاهش و نهاده‌های دامی هم 50 درصد گران شد که منجر به بالا رفتن قیمت مرغ گردید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به اینکه همه گرانی‌ها ناشی از قیمت ارز می‌باشد، گفت: مرغداران مجبورند برای اینکه بتوانند توان تولید داشته و دچار ضرر نشوند، قیمت مرغ را افزایش دهند.

وی با بیان اینکه در راستای طرح تنظیم بازار، مرغ منجمد دراستان توزیع می‌شود، افزود: به اندازه مورد نیاز مرغ منجمد در سطح استان وجود دارد که مردم می‌توانند با قیمت 6 هزار و 700 تومان و کیفیت بسیار بالا آن را بخرند.

انتهای پیام // ف. ش.
 


گرمای بیش از حد هوا موجب کاهش محصولات کشاورزی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.