مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۶ درصد دانش‌آموزان این استان از آموزش غیرحضوری محروم هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فرحناز قائدامینی مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به محرومیت ۱۶ درصدی دانش‌آموزان این استان از آموزش غیرحضوری، اظهار داشت: حدود ۳۰ هزار محصل مناطق محروم، آموزش حضوری دریافت می‌کنند.

او افزود: از بین ۲۱۰ هزار دانش‌آموز استان چهارمحال و بختیاری تعدادی در مناطق دوردست مانند فلارد، خانمیرزا، و مناطق عشایری هستند که زیرساخت‌های لازم برای آموزش غیرحضوری را ندارند.


بیشتر بخوانید


قائدامینی با بیان اینکه در اطلس دانش‌آموزی تعداد دانش‌آموزان مناطق محروم ۱۶ درصد از کل دانش‌آموزان استان را تشکیل می‌دهند اضافه کرد: در دوران کرونا و تعطیلی دوهفته‌ای، حدود ۳۰ هزار دانش‌آموز چهارمحال و بختیاری به‌صورت حضوری آموزش دریافت می‌کنند.

او ادامه داد: آموزش حضوری بنا بر تصمیم ستاد کرونا در مورد مناطقی که کمبود زیرساخت دارند، تعداد دانش‌آموزان اندک است و معلم بومی بوده و بیتوته می‌کند، انجام می‌شود.

قائدامینی گفت: در مدارس حضوری نیز حضور دانش‌آموزان اجباری نبوده و در اختیار محصل است همچنین آموزش با گروه‌بندی با تعداد اندک انجام می‌شود و هر روز چگونگی و تعداد حضور دانش‌آموزان از طریق کارشناسان معین ادارات شهرستانی رصد می‌شود.

او افزود: مدیر و معاون مدرسه امکان حضور در کلاس آنلاین و ارزیابی روند تدریس و پیگیری آموزش و آزمون‌ها را دارند.

قائدامینی با اشاره به مسئولیت معلمان در انتقال محتوای دروس اضافه کرد: محتوای آموزشی همان محتوای کتب درسی است، اما درسنامه و نحوه انتقال مطالب به دانش‌آموزان به طوری‌که محصل‌های حضوری نیز از طریق همان درسنامه آموزش ببینند و متوجه درس شوند به‌عهده معلم است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار