ظهور ده‌ها واکسن مختلف ویروس کرونا از تولید کنندگان مختلف، احتمال پیروزی بر بیماری همه گیری را به خطر انداخته است.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، پیترکوئی روزنامه نگار در مجله بلومبرگ نوشت: تنوع دارو‌ها برای مبارزه با کرونا، پدیده‌ای اقتصادی را ایجاد می‌کند که به "پارادوکس انتخاب" معروف است.

او افزود: تولید انواع دارو‌ها در بازار خطرناک است، زیرا انتخاب یک دارو را برای فرد بسیار دشوار است.

طبق نظریه استاندارد اقتصادی، هرچه خط تولید شرکت گسترده‌تر باشد، این امر برای فروش بهتر است. با این حال، مطالعه رفتار مصرف کننده در ایالات متحده در اوایل سال ۲۰۰۰ نشان داد که عکس این قضیه صادق است، زیرا ممکن است خریدار بترسد.

در یکی از سوپرمارکت‌های ایالت کالیفرنیا، به بازدیدکنندگان پیشنهاد شد که انواع مختلف مربا را امتحان کنند و آنچه دوست دارند خریداری کنند. از یک گروه از مصرف کنندگان خواسته شد شش مربا را رتبه بندی کنند، از گروه دیگر تعداد ۲۴ مربا پبشنهاد شد. مشخص شد که در حالت اول، ۳۰ درصد از افرادی که محصولات را امتحان کردند، در نهایت خرید می‌کردند. در حالت دوم با وجود تعداد مربا‌های بیشتر، تعداد خریداران فقط ۳ درصد بود.

در این مطالعه آمده است: طیف گسترده‌ای از محصولات ممکن است در نگاه اول برای مصرف کنندگان بسیار جذاب به نظر برسد، اما در عمل انگیزه آن‌ها را برای خرید کاهش می‌دهد. 

پیتر کوئی در ادامه گفت: انتخاب یک واکسن ویروس کرونا بین Pfizer، Moderna، AstraZeneca و آن‌هایی که در حال تولید هستند، دشوارتر از انتخاب بین مربای هلو یا مربای کیوی است. مردم ترس از استفاده از داروی جدید با وجود آزمایشات بالینی دارند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
دكتر x
۱۷:۴۶ ۰۶ آذر ۱۳۹۹
هيچ خطرى ندارد. هرچه رقابت در تحقيقات زياد بشود به نوع سلامت مردم چهان خواهد بود