افزایش ۲۵ درصدی سطح زیر کشت کلزا در شهرستان کهگیلویه

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه از افزایش ۲۵ درصدی سطح زیرکشت کلزا در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، حکمت اله نریمانی سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه گفت: در سال زراعی جاری بیش از ۴۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کهگیلویه به کشت این کلزا اختصاص داده شده که این رقم سطح زیر کشت نسبت با سال زراعی گذشته ۲۵ درصد افزایش داشته است.

نریمانی به ارقام کشت شده کلزا در مزارع این شهرستان اشاره کرد و افزود: ارقام کشت شده در اراضی کشاورزی شهرستان، دو رقم هایولا ۵۰ و تراپر است که این محصول در شهرستان کهگلویه به دو روش دیم و آبی کشت می‌شود.

او از انعقاد قرارداد با کارخانه روغن گچساران برای خرید محصول کلزای شهرستان هم خبر داد و بیان کرد: این کارخانه همه کلزای تولیدی کشاورزان شهرستان کهگیلویه را با ۵ درصد بیشتر از قیمت مصوب خرید تضمینی، یعنی ۸۲ هزار ریال خریداری می‌کند.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه با اشاره به اینکه بر اساس این قرار داد کرایه حمل نیز به عهده کارخانه روغن گچساران است، گفت: کار کشت این محصول از نیمه دوم آبان ماه آغاز شده و تا اواسط آذر ماه ادامه دارد که پیش بینی می‌شود در فصل برداشت بیش از ۸۰۰ تن کلزا از این اراضی برداشت شود.

غفار گنجی، مسول اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه هم به مزایای کشت کلزا اشاره کرد و گفت: خرید تضمینی، تناوب مناسب کشت با سایر محصولات کشاورزی، درصد بالا و کیفیت بالای روغن در این محصول و قیمت بالای آن و همچنین تنوع گونه‌های مختلف کلزا در مناطق سردسیری و گرمسیری از مهمترین مزایای کشت این محصول است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.