بازار داروی کشور با خلاء ۱/۶۷ میلیارد دلاری مواجه است که به کمک زیست‌بوم فناوری و نوآوری تا پایان سال پر خواهد شد.

به گزارش حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، صنعت داروسازی یکی از صنایع آینده محور است و کشور‌ها برای تامین این نیاز خود همیشه بر مبنای یک استراتژی و برنامه‌ریزی اصولی حرکت می‌کنند. نیازی ضروری که حیات مردم به آن وابسته است. صنعتی که از سه بخش تولید، بازاریابی و توسعه تشکیل می‌شود که پیشرفت هر کدام از این بخش‌ها برای شتاب دادن به روند توسعه آن مهم است.

همه دنیا آمریکای شمالی، اروپا و ژاپن را کشور‌های پیشروی صنعت دارویی جهان می‌دانند. کشور‌های نوظهوری مانند چین، برزیل، روسیه، هند، مکزیک، ترکیه و چند کشور دیگر را هم بازار‌های نوظهور این صنعت معرفی می‌کنند. البته سهم ایران هم از این بازار، قابل توجه است که به لطف تلاش شرکت‌های دانش‌بنیان و متخصصان ایرانی به دست آمده است.

به گفته مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این بازار بزرگ در ایران یک شکاف ۱/۶۷ میلیارد دلاری دارد که ستاد در تلاش است تا با کمک شرکت‌های فعال این حوزه؛ آن را پوشش دهد. کاری که شاید تا پایان سال جاری محقق شود.

به گواه آمار‌های رسمی، ایران در حوزه تولید دارو در منطقه جایگاه خوبی را کسب کرده است. این آمار‌ها می‌گوید ایران سومین بازار بزرگ دارویی منطقه را از آن خود کرده است. این بازار بزرگ، ارزش اقتصادی زیادی برای کشور به همراه دارد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.