به دنبال مرحله اول اجرای طرح سردار سلیمانی، به نام نهضت آزادی محکومین مالی، ۱۳۸ زندانی جرایم غیر عمد در کرمان آزاد شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، به مناسبت هفته بسیج و به دنبال مرحله اول اجرای طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، به نام نهضت آزادی محکومین مالی امروز ۱۳۸ زندانی جرایم غیر عمد از جوار قبور مطهر شهدا و سردار جبهه مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی آزاد شدند.

این مراسم به صورت پخش زنده از شبکه خبر، شبکه استانی و فضای مجازی پخش شد.

این تعداد زندانی با همکاری مشترک سپاه ثارالله، ستاد دیه و خیران با جلب رضایت شکات آزاد شدند.

یدالله موحد، رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: به مناسبت هفته بسیج و با توجه به اجرایی شدن طرح آزاد سازی زندانیان غیر عمد به نام سردار دل‌ها شهید سلیمانی تعداد ۳۷ زندانی جرایم غیرعمد استان با کمک ستاد دیه استان از محل کمک‌های خیرین و نیکوکاران دیار کریمان از زندان آزاد شدند.

او تصریح کرد: کرمان از استان‌های پایلوت در اجرای طرح آزاد سازی زندانیان غیر عمد به نام سردار دل‌ها شهید سلیمانی (نهضت آزادی محکومین مالی) به شمار می‌رود و براساس برنامه ریزی‌های انجام شده، این طرح به صورت مستمر در استان کرمان تداوم خواهد یافت.

سردار معروفی فرمانده سپاه ثارالله کرمان هم در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید سلیمانی و رشادت‌های وی به توضیح جزئیات طرح نهضت آزادی محکومان مالی پرداخت و گفت: استان کرمان به عنوان پایلوت و اولین استان در کشور ضمن اجرای این طرح با همکاری اداره زندان‌ها و ستاد دیه استان ضمن شناسایی محکومین فوق تلاش می‌کند تا زمینه آزادی شان را هر چه سریعتر فراهم کند.

او افزود: این طرح همچنان ادامه دارد و مرحله بعدی در دی ماه امسال همزمان با سالگرد شهادت سردار سلیمانی خواهد بود.

سید حجت الله موسوی قوام مدیر عامل ستاد دیه استان کرمان هم به برگزاری ۵ جلسه کارشناسی با مسئولین سپاه ثارالله کرمان به منظور کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد اشاره کرد و گفت: برخی از مددجویان زندان‌ها به دلیل نداشتن توانایی پرداخت مبالغ پائین در زندان به سر می‌برند که با همکاری سپاه ثارالله استان کرمان و طی برگزای جلسات صلح و سازش در تمامی شهرستان‌های استان در صدد ایجاد زمینه آزادی این زندانیان هستیم.

او تصریح کرد: با ورود و همکاری سپاه ثارالله استان کرمان ضمن برگزاری جلسات صلح و سازش با حضور فرماندهان سپاه، گروه‌های جهادی و پایگاه‌های مقاومت بسیج با شکات ۵۳ نفر از مددجویان زندان‌ها صحبت شده که حدود ۵۷ میلیارد تومان تخفیف و رضایت شاکی اخذ شده است.

مدیرعامل ستاد دیه کرمان افزود: به مناسبت هفته بسیج، زمینه آزادی ۱۳۸ نفر از مددجویان جرایم غیرعمد از زندان‌های استان کرمان فراهم شد و امروز در جوار مرقد شریف سردار شهید حاج قاسم سلیمانی تعداد ۵ نفر به نمایندگی ما بقی محکومین غیر عمد آزاد می‌شوند.

موسوی قوام بیان داشت: در حال حاضر ۱۸۲ مددجوی جرایم غیرعمد در زندان‌های استان تحمل حبس می‌کنند که برای آزادی آنان بیش از ۸ میلیارد تومان نیاز است.

کرمان از استان‌های پیشتاز در آزادی زندانیان

رمضان امیری، مدیرکل زندان‌های استان کرمان نیز در حاشیه این مراسم گفت: کرمان از استان‌های پایلوت در اجرای طرح آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد به نام سردار دل‌ها شهید سلیمانی به شمار می‌رود و براساس برنامه ریزی‌های انجام شده، این طرح به صورت مستمر در سطح استان تداوم خواهد یافت.

او با قدردانی از همکاری سپاه ثارالله استان کرمان برای تحقق طرح آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد به نام سردار دل‌ها شهید سلیمانی و جلب رضایت شکات، بیان کرد: امسال میزان ورودی مددجویان به زندان‌ها در استان کرمان در مقایسه با مدت مشابه پارسال، ۲۸ درصد کاهش داشته است.

امیری افزود: این امر را به فال نیک گرفته و با ایجاد زمینه آزادی مددجویان بدهکارمالی که به دلیل فقر در زندان‌ها حضور دارند، تلاش می‌کنیم هر چه بیشتر به اهداف سازمان زندان‌ها نزدیک تر شویم.

او تصریح کرد: تمامی ۱۳۸ مددجوی یاد شده به صورت همزمان از زندان‌های استان کرمان آزاد شدند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار