صادقی فر گفت: هم اکنون ۸۰ هزار سفیر سلامت آموزش دیده در استان ایلام ساماندهی شده اند و نیمی از خانوار‌های ایلامی نیز دارای سفیر سلامت هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ جمیل صادقی فر معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام در کارگروه رسانه‌ای کرونا در خصوص طرح محله محور شهید سپهبد قاسم سلیمانی با عنوان مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ و مبتنی بر هر خانواده یک پایگاه سلامت، گفت: اجرای این طرح چهار ماهه است و از هفته آینده به طور رسمی وارد کار اجرایی می‌شود.

او با بیان اینکه هر سفیر مخصوص یک خانواده است، افزود: هم اکنون در برخی شهرستان‌های استان ۹۰ درصد خانواده‌ها دارای سفیر سلامت هستند که اولویت سفیران سلامت با مادران خانواده است و در تلاشیم که این سفیران افزایش یابند.

 صادقی فر یادآور شد: نقش معتمدین در اجرای این طرح تاثیرگذار است و جزو اصلی کمیته‌ها هستند و با توجه به محله وخانواده محور بودن طرح، در اجرای برنامه‌ها و حل مشکلات به شکل ویژه از معتمدین استفاده خواهد شد و تلاش می‌شود برگزاری جلسات کمیته‌ها و قرارگاه‌ها با حضور نمایندگان این افراد برگزار شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام مطرح کرد: طرح مشترک مدیریت و کنترل اپیدمی کرونا به شیوه محله و خانواده محور توسط وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و سازمان بسیج مستضعفین طراحی شده است و اجرا می‌شود و هدف اصلی این موضوع خانواده محوری است و از ظرفیت برنامه‌های هر خانه یک پایگاه سلامت حوزه معاونت بهداشت دانشگاه، استفاده می‌شود.

 صادقی فر شرط موفقیت این طرح را تمرکز بر بیماری به جای تمرکز بر بیمارستان عنوان کرد و یادآور شد: هدف این طرح ارائه خدمات فعال و خانواده محور بجای خدمات غیرفعال است و چنانچه از این ۲ موضوع دور شده و فاصله بگیریم ویروس ما را مدیریت خواهد کرد.

او بیان  کرد: در مناطق روستایی سازماندهی و برنامه ریزی با محوریت مرکز خدمات جامع سلامت روستایی و خانه‌های بهداشت و با مشارکت پایگاه‌های بسیج انجام می‌شود و باید تلاش شود در امر خدمت رسانی به روستاییان از مشارکت‌های مردمی و داوطلبان همان روستا بهره‌مند شد.

معان بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام اعلام کرد: قطع زنجیره انتقال ویروس با افزایش رعایت نکات بهداشتی، رهگیری و رصد فعال، کاهش بستری و مرگ و میر و پوشش حمایتی از گروه‌های در معرض خطر از اهداف کلان این طرح است.

او تاکید کرد: تمرکز ما این است که با شدت بیشتری خانواده‌ها شناسایی و بیماریابی و حوزه پیشگیری را تقویت کنیم و وضعیت استان را بهبود بخشیم.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.