معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: با توجه به ابلاغیه وزیر صنعت، مبنی بر مزایده معادن غیرفعال در کشور، ۴۸۰ معدن راکد و غیرفعال در خراسان رضوی شناسایی شده است و به مزایده گذاشته خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،رسولیان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در نشست شورای معادن استان گفت: از این تعداد ۳۶۱ معدن در استان بلوکه شده است که دلیل بلوکه شدن آن پاسخ منفی برخی دستگاه‌ها به استعلام بوده است.

او افزود: پروانه اکتشاف ۲۵۸ معدن در استان که جزو معادن قدیمی است، سال‌ها قبل صادر شده، اما از آن جا که این معادن فعال نشده، پروانه آن‌ها ابطال شده است. این معادن با بررسی مجدد و دریافت پاسخ مثبت استعلام از اداره کل منابع طبیعی، به مزایده گذاشته خواهد شد.

بیشتر بخوانید


معاون استاندار خراسان رضوی ادامه داد: تعداد معادن دارای پروانه‌های کشف مزایده‌ای استان ۱۵۹ فقره است در دوره‌ای که برای این معادن پروانه صادر شده، طبق قانون، نیاز به استعلام از اداره کل منابع طبیعی وجود نداشته است، اما در صورت به مزایده گذاشتن این معادن، باید استعلام آن‌ها دوباره از اداره کل منابع طبیعی گرفته شود.

رسولیان بیان کرد: ۱۶۳ معدن نیز در استان دارای پروانه بهره برداری سلب صلاحیت شده هستند که برای به مزایده گذاشتن آن‌ها نیازی به استعلام از اداره کل منابع طبیعی نیست.

او تصریح کرد: از زمان ابلاغ دستورالعمل وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر فعال سازی معادن راکد، مزایده برای واگذاری ۱۰۰ معدن فلزی و غیرفلزی در استان برگزار شد که استقبال خوبی از آن شد و ۶۶ نفر در این مزایده شرکت کردند.

معاون استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: مزایده مهم دیگری برای شش معدن بزرگ سنگ آهن و سنگ تزیینی در مدت دو ماه آینده در استان برگزار خواهد شد.


انتهای پیام//م. م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.