رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: خوشبختانه در سطح محاکم استان کرمان، قضات ابتکار عمل ارائه خدمات غیرحضوری را در دست گرفته و به امورات مردم رسیدگی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، یدالله موحد، رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: با تلاش و ابتکار دستگاه قضا، خدمات قضایی به شکل غیرحضوری و مستمر به مردم ارائه می‌شود.

او با اشاره به ایجاد زمینه‌های دورکاری کارکنان، شیفت بندی کارمندان و سایر راه‌های کاهش تعداد کارکنان حاضر در شعب و محاکم، افزود: برنامه ریزی‌ها به نحوی بوده که در روند خدمات رسانی به مردم هیچ خللی ایجاد نشود؛  البته در برخی مشاغل منحصر به فرد، امکان اجرای مصوبه حضور یک سوم کارکنان موضوعیت نداشته که راهکار‌های جدیدی برای حفظ سلامت آن‌ها اندیشیده شده است.

موحد به کاهش حجم مراجعات به دستگاه قضایی در سطح استان کرمان نیز اشاره و بیان کرد: براساس قانون و به منظور حفظ سلامت مراجعان در مواقع ضروری برای حضور طرفین دعوا در محاکم از ورود غیرضروری همراهان جلوگیری می‌شود و در کنار آن با ایجاد میز‌های ارائه خدمات در ورودی دادگستری، کار افراد مراجعه کننده به صورت تلفنی از شعب و محاکم پیگیری شده و نتیجه به آن‌ها اعلام می‌شود تا نیازی به حضور در محاکم و شعب نداشته باشند.

او تصریح کرد: انتظار می‌رود مردم نیز محدودیت‌های ناشی از بیماری کرونا را به درستی درک کرده و از مراجعات غیرضروری به مراجع قضایی خودداری کنند.

رییس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: یکی از راه‌های پیشنهادی به منظور کاهش حجم مراجعات به دستگاه قضایی، اولویت بندی موضوعات و اعلام اولویت‌ها به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی است تا این دفاتر از پذیرش دعاوی که زمان دار نیستند، خودداری کرده و ثبت و پیگیری آن‌ها را به بعد موکول کنند.

او با بیان اینکه برنامه ریزی‌های لازم به منظور صدور دستورات جلب در صورت ضرورت موضوع نیز انجام شده است، تصریح کرد: براساس پیگیری‌های ریاست قوه قضاییه تاکید شده که قضات به صورت مستمر و روزانه، پرونده‌های زندانی دار را مورد بررسی قرار داده و در چارچوب قوانین، زمینه آزادی مددجویان واجد شرایط را فراهم کنند.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار