رئیس شبکه دامپزشکی سربیشه از واکسیناسیون ۱۱۰ هزار راس دام علیه بیماری طاعون در مناطق این شهرستان خبر داد.

کاووسی رئیس شبکه دامپزشکی سربیشه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: ازابتدای امسال تا کنون بیش از ۱۱۰ هزار راس دام توسط پرسنل شبکه دامپزشکی شهرستان علیه بیماری طاعون به صورت رایگان واکسینه شده اند.

او افزود: واکسیناسیون و مقاوم سازی دام‌ های اهلی نزدیک به مناطق حفاظت شده محیط زیست در اولویت کار پرسنل دامپزشکی قرار دارد.

کاووسی بیان کرد: یکی از مهمترین بیماری‌ هایی که می‌ تواند حیات وحش را درگیر کند بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک یا (PPR) است که از علائم آن شروع ناگهانی تب، ریزش ترشحات از چشم و بینی، زخم دهان، تنگی نفس، اسهال بدبو و سرفه در دام سبک بروز می‌ کند و دام مبتلا به شدت لاغر و تلف می‌ شود.


بیتشر بخوانید


رئیس شبکه دامپزشکی سربیشه گفت: ترشحات چشم، بینی، آب دهان و مدفوع دام مبتلا، حاوی مقادیر زیادی از ویروس این بیماری است که نیازمند کنترل کانون مبتلا و واکسیناسیون دام‌ های اطراف آن کانون برای جلوگیری به سایر نقاط است.

او در ادامه گفت: در حالی که این روز ها، جامعه جهانی با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌ کند، نباید از دیگر ویروس‌ های زیان‌ آور غافل شد و یکی از آن‌ ها که مختص دام است همین بیماری طاعون است.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.