رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: با آغاز طرح محدودیت فعالیت اصناف، تا کنون ۴۳ هزار و ۵۳۷ مورد بازرسی در سطح استان صورت گرفته است.

 جرجانی رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: با آغاز طرح محدودیت فعالیت اصناف و گروه‌ های شغلی ۲، ۳ و ۴ از یکم آذرماه؛ تاکنون ۴۳ هزار و ۵۳۷ مورد بازرسی در سطح استان صورت گرفته است.

او با بیان این مطلب در نشست هم اندیشی جمعی از اصناف استان با استاندار خراسان جنوبی ضمن قدردانی از همکاری بسیار خوب اصناف و همراهی بیش از ۹۵ درصدی در اجرای این طرح افزود: ۳۲ واحد صنفی و ۲ باشگاه ورزشی علی رغم تذکرات لازم به علت عدم توجه به مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا پلمب شدند.

جرجانی با اشاره به فعالیت بیش از ۳۳ هزار واحد صنفی در قالب ۱۳۵ اتحادیه ادامه داد: از این تعداد ۹ هزار واحد صنفی معادل ۲۷ درصد از جمله گروه‌ های شغلی هستند که ملزم به تعطیلی در طرح محدودیت‌ های اصناف شده اند.


بیشتر بخوانید


رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به وضعیت پرداخت تسهیلات کرونا به اصناف و رتبه دوم سازمان در میزان پرداختی پس از راه و شهرسازی در استان بیان کرد: هزار و ۵۸۹ واحد صنفی متقاضی دریافت ۱۹ میلیارد تومان تسهیلات هستند که تاکنون بیش از ۱۵ میلیارد تومان معادل ۷۸ درصد از کل مبلغ درخواستی پرداخت شده است.

او با اشاره به همراهی خوب اصناف در اوایل شیوع بیماری کرونا در خصوص تولید و توزیع ماسک گفت: ۱۲ کارگاه صنفی روزانه ۳۲ هزار و ۵۰۰ عدد ماسک تولید و در سطح استان توزیع می‌ کنند.

در این جلسه تعدادی از مدیران واحد‌های صنفی مسائل و دغدغه‌ های شغلی خود را در شرایط کرونایی و با توجه به اجرای طرح محدودیت فعالیت اصناف بیان کردند. و در پایان در این جلسه از همراهی و همکاری آنان قدردانی شد.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.