تألیف کتاب پژوهشی در قرآن به قلم پژوهشگر همدانی

یک نویسنده و مؤلف قرآنی در همدان از تألیف کتاب پژوهشی در قرآن در روز‌های قرنطینه خانگی خبر داد.

تألیف کتاب پژوهشی در قرآن به قلم پژوهشگر همدانیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مرضیه یزدی، قرآن‌پژوه همدانی با اشاره به تألیف کتاب پژوهشی در قرآن گفت: این کتاب، پژوهشی از جزء اول سوره بقره به همراه مسابقه قرآن، مفاهیم و تفسیر است.

یزدی با بیان اینکه این کتاب شانزدهمین تألیف او است، افزود: کتاب پژوهشی در قرآن اواخر امسال و یا اوایل سال آینده از سوی اقلیم دانش چاپ خواهد شد.

او گفت: با توجه به اینکه اکنون در ایام جنگ بیولوژیک و شرایط قرنطینه خانگی هستیم، جلسات قرآن در فضای حقیقی برگزار نمی‌شود، این کتاب به دنبال لغو شدن این جلسات و به منظور انس با قرآن در فضای خانواده‌ها تألیف شده است تا هم‌چنین ختم‌های قرآنی با تدبر و تفکر در قرآن همراه باشد.

یزدی با اشاره به اینکه کتاب تألیف شده تقسیم‌بندی خاصی دارد، افزود: این تقسیم بندی در کتاب‌های تفصیلی فعلی وجود ندارد، این تقسیم بندی را از یک کتاب قرآنی عربی الهام گرفتم که در آن هر صفحه از قرآن به چند فراز تقسیم بندی و برای هر فراز توضیح داده شده است.

او ادامه داد: کتاب حاضر کتابی ویژه استادان و مربیان قرآنی است که در پایان با توجه به اینکه به دنبال به چالش کشیدن استادان و ایجاد مباحثه است باید به ۲۵ سوال گزینشی پاسخ دهند.

یزدی بیان کرد: کتاب فعلی پاسخگوی سوالات مخاطبان نیست بنابراین استادان حوزه و دانشگاه و مربیان قرآنی باید به تفاسیر مراجعه کرده و یا با شماره تلفن‌های ۰۵۱۳۲۰۲۰ و ۰۹۶۴۰ تماس و با کارشناسان قرآنی در جهت رفع ابهامات خود مذاکره کنند.

او تاکید کرد: انتظار می‌رود در شرایط کرونایی مدیران مسئول جلسات و مراکز قرآنی در مناسبت‌های مذهبی اقدام به برگزاری این مسابقه کرده و شور و شوق و تحرک بیشتری را ایجاد کنند.

این نویسنده و مؤلف قرآنی با اشاره به اینکه کتاب پژوهشی در قرآنی یک کتاب تفسیربرگزیده است، افزود: استادان باید با زبان شیوای خود مباحث این کتاب را برای علاقمندان کلام وحی به صورت مبسوط بیان کنند و ارتباط خود را با متربیان در ایام کرونایی به هر نحو ممکن تقویت کنند.

یزدی بیان کرد: کتاب بعدی که به همین شکل در دست اجرا دارم تفسیر سوره نور است، برای نگارش این اثر از تفاسیر دو کتب شیعه و سنی بهره گرفته‌ام.

این نویسنده به مزیت‌های این کتاب اشاره کرد و گفت: این اثر ذهن مخاطبان را درگیر می‌کند و سوالات مسابقه نیز به گونه‌ای است که برای یافتن پاسخ آنها حتما باید با کارشناسان علوم قرآنی ارتباط داشته باشند.

منبع: ایکنا

انتهای پیام/ د 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.