سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: امدادگران هلال احمر به خودرو‌های در راه مانده ناشی از برف و کولاک در جاده‌های ارتباطی امدادرسانی کردند.

طاهری سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، گفت: امدادگران هلال احمر در ۲ مورد حادثه برف و کولاک اخیر برای ۱۲ نفر از افراد متاثر از حادثه، امدادرسانی و میان آن‌ها تغذیه توزیع کردند.

او افزود: علاوه بر این امدادگران برای ۹ خودرویی که در برف و کولاک گرفتار شده بودند نیز امدادرسانی و اقدام به بستن زنجیر چرخ کردند.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: این امدادرسانی‌ها در آزادراه زنجان – قزوین و جاده زنجان – طارم انجام شده است.

طاهری ادامه داد: سه تیم امداد و نجات برای این هموطنان امدادرسانی و آن‌ها را به محل‌های امن هدایت کرده اند.

او گفت: با توجه به پیش بینی‌های انجام شده در خصوص بارش های  قابل ملاحظه برف و باران یا احتمال کولاک، امدادگران هلال احمر در حالت آماده باش برای پاسخگویی به هرگونه حوادث غیرمترقبه به صورت ۲۴ ساعته قرار دارند.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: جمعیت هلال احمر ۱۱ پایگاه امداد و نجات در آزادراه‌ها و سایر جاده‌های ارتباطی استان زنجان دارد که در هر پایگاهی پنج نیروی امدادگر فعال است.

طاهری افزود: علاوه بر این هفت پایگاه پشتیبان هلال احمر در مراکز شهرستان‌های استان  زنجان نیز آماده پاسخگویی به حوادث طبیعی و غیر طبیعی هستند.

او به تقویت انبار‌های امدادی هلال احمر اشاره کرد و گفت: در راستای تقویت انبار‌های امدادی کشور و به تبع آن استان ها، به منظور حفظ آمادگی و پاسخگویی به موقع و مناسب به آسیب دیدگان ناشی از حوادث و سوانح انبار‌های جمعیت هلال احمر استان زنجان نیز به لحاظ مواد غذایی تقویت شد.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در حال حاضر جمعیت هلال احمر استان زنجان هفت انبار امدادی در استان زنجان دارد که بسته‌های غذایی توزیع شده در انبار‌های امدادی یک ماهه و ۷۲ ساعته است.

طاهری از رانندگان عبوری از جاده‌های استان زنجان خواست، خودرو‌های خود را مجهز به تجهیزات زمستانی، وسایل گرمایشی، زنجیرچرخ و چراغ‌های مه شکن کنند تا شاهد حوادث ناگوار ناشی از شرایط جوی موجود نباشیم.

او تاکید کرد: هموطنان در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث با شماره ۱۱۲ برای دریافت خدمات امداد و نجات در هر ساعت از شبانه روز می‌توانند تماس برقرار کنند.
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.