عضو شورای شهر تهران گفت: طی ۱۰ سال گذشته اتوبوسی به تهران داده نشده است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سید محمود میر لوحی عضو شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود خطاب به رییس جمهور گفت: حمل و نقل عمومی در قوانین متعدد به ویژه در هدفمندی یارانه‌ها و صرفه جویی سوخت و حمل و نقل ریلی مورد توجه و تاکید قانون است، و در دولت یازدهم و دوازدهم نیز مصوبات قابل توجهی در شورای اقتصاد و لوایح دولت صورت گرفته است.

عضو شورای شهر تهرا ن با اشاره به اینکه طی ۱۰ سال گذشته اتوبوسی به تهران داده نشده اظهار کرد: سالهاست که تامین واگن مترو با موانع روبروست و مناقصات خرید واگن از خارج به واسطه تحریم‌ها به نتیجه نمی‌رسد.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران جهت رفع تنگنا‌های موجود، خرید اتوبوس ساخت داخل و ساخت قطار ملی را در دستور کار قرار داده گفت: شهرداری ۲۵۰ اتوبوس خریداری کرده که یکصد دستگاه تحویل داده شده و تا پایان سال تحویل پانصد دستگاه برنامه ریزی شده است.

میر لوحی گفت: از رئیس جمهور انتظار داریم به شکرانه سرنگونی ترامپ رییس جمهور شرور امریکا دستور دهد دولت در تامین منابع خرید پانصد دستگاه اتوبوس و تامین ساخت ۱۱۰ دستگاه واگن ملی در سال ۱۳۹۹ مشارکت کند تا با تزریق یک هزار دستگاه اتوبوس و ۱۱۰ واگن ملی، بخشی از مشکلات حمل و نقل عمومی تهران در شرایط کرونا در سال ۱۳۹۹ رفع شود.

بیشتر بخوانید

نیاز فوری ناوگان اتوبوسرانی به کمک برای تأمین منابع نوسازی

واکنش سخنگوی شورای شهر به افزایش قیمت بلیت مترو

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار