طرح جدید مدیریت کرونا در شهر بوشهر اجرا شد

طرح جدید مدیریت و کنترل همه گیری کرونا به شیوه محله و خانواده محور در شهر بوشهر اجرا شد.

به گزارش گروه استان‌هایباشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: طرح مدیریت و کنترل اپیدمی کووید_۱۹ به شیوه محله و خانواده محور مبتنی بر «هر خانه یک پایگاه سلامت» (طرح شهید حاج قاسم سلیمانی) در شهر بوشهر اجرا شد.

 حسن فخرایی افزود: هدف اصلی از این طرح جلب مشارکت مردم از طریق انتخاب یک سفیر سلامت برای هر خانواده و یک رابط سلامت محله برای ۴۰ سفیر خانواده با محوریت بسیج، امکانات محله/محلات برای بهبود وضعیت اجتماعی (ازجمله سلامت)، اقتصادی و فرهنگی جامعه است.

او ادامه داد: این طرح از چهارشنبه ۵ آذر در شهر بوشهر آغاز شده و هدف آن مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ از طریق مشارکت مردمی و هماهنگی بین بخشی و بهره‌گیری از کمک نیرو‌های بسیج و داوطلب مردمی است.


بیشتر بخوانید


رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر عنوان کرد: روش اجرای این طرح از طریق سپردن کنترل کووید - ۱۹ به مردم محلات با بهره‌گیری از ایجاد هماهنگی و مدیریت واحد‌های فعال در محلات (پایگاه سلامت در مناطق شهری یا خانه بهداشت در روستا و بسیج محلات) و مشارکت گسترده سایر سازمان‌های ذینفع مانند هلال‌احمر و سمن‌ها برای کنترل بیماری در سطح محلات باشد.

فخرایی افزود: مهم‌ترین فعالیت‌های این طرح شامل ارائه مراقبت‌ها و خدمات ضروری بهداشتی (حضوری و غیرحضوری) شناسایی زودهنگام کووید- ۱۹ و افراد در معرض تماس نزدیک (خانوار، محل کار)، قرنطینه خانگی و غیر خانگی و مراقبت از گروه‌های در معرض خطر، توسعه درمان سرپایی، ارتقای کیفیت مراقبت‌های بستری است.

او گفت: تشدید نظارت بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و اعمال قانون، تست گسترده، هدفمند و هوشمند، بیماریابی فعال، قرنطینه و رهگیری هوشمند، آموزش و اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی، حفاظت از گروه‌های آسیب‌پذیر شامل سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای از مهم‌ترین راهبرد‌های این طرح است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.