معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:

بیش از ۲۷۰۰ داوطلب سلامت محله در استان بوشهر فعالیت می‌کنند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در حال حاضر تعداد داوطلبان سلامت محله در استان بوشهر ۲ هزار و ۷۲۱ نفر است.

 دکتر قاسم برجوئی‌فرد به مناسبت ۵ دسامبر مصادف روز جهانی داوطلب اظهار کرد: چهاردهم آذر، روز جهانی داوطلب، شکوه مشارکت اجتماعی برای سلامت همنوعان و بهترین فرصت برای توسعه فرهنگ فعالیت‌های داوطلبانه و مشارکت مردمی در عرصه سلامت است.

وی اضافه کرد: توجه به این مناسبت ملی فرصت مغتنمی برای فرهنگ‌سازی، تشویق و ترغیب جامعه برای مشارکت‌های داوطلبانه در ارتقای سلامت جامعه است. ما این روز را با هدف شناسایی داوطلبین سلامت، ترویج روحیه داوطلبی و فعالیت‌های داوطلبانه جشن می‌گیریم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: در سرتاسر جهان، داوطلبان به گروه‌های آسیب‌پذیر کمک می‌کنند، اطلاعات نادرست را اصلاح می‌کنند، به کودکان آموزش می‌دهند، خدمات ضروری را به سالمندان و افراد کم‌توان ارائه می‌کنند و به کارکنان نظام سلامت در خط مقدم در ارائه خدمات کمک می‌کنند.

برجوئی‌فرد افزود: در واقع اقدامات داوطلبان سلامت تاروپود ارائه فعال خدمات بهداشتی به جامعه است. امروز زمانی نیست که دولت‌ها به‌تنهایی قادر به انجام کارها باشند. باید تمامی آحاد جامعه در کنار هم با همدلی و همبستگی در راه سلامت جامعه گام بردارند.

وی گفت: بر اساس سیاست‌های کلی سلامت ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، با توجه به بندهای ۱ و ۲ بر" آگاه‌سازی مردم از حقوق و مسئولیت‌های اجتماعی خود و استفاده از ظرفیت محیط‌های ارائه مراقبت‌های سلامت برای رشد معنویت و اخلاق اسلامی در جامعه " تأکید شده و با عنایت به بیانات ارزشمند ریاست محترم جمهور و مقام عالی وزارت از عملکرد داوطلبان سلامت قدردانی شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر عنوان کرد: امروزه میزان مشارکت جوامع در برنامه‌های دولت‌ها یکی از شاخص‌های مهم ارزیابی میزان توفیق و روند توسعه در جوامع محسوب شده و حکومت‌ها تلاش می‌نمایند هر چه بیشتر آحاد جامعه را در برنامه‌ریزی‌ها و اجرای مداخلات مشارکت داده و با برنامه‌های خود آشنا نموده و از مردم در تأمین امنیت سلامت کمک بگیرند.

برجوئی‌فرد ادامه داد: از طرفی بسیاری از برنامه‌ها و مداخلات در برنامه‌های جامع کشوری نیازمند ارتقای دانش عمومی، تغییر باورها و نگرش‌ها، توسعه و ارتقای رفتار و نهایتاً فرهنگ‌سازی عمومی است. در کشور جمهوری اسلامی ایران در راستای جلب مشارکت مردم در برنامه‌های بهداشتی برنامه " رابطان بهداشت" از سال ۱۳۷۲٫ به اجرا درآمد نتایج چشمگیر و قابل‌توجه این طرح در افزایش آگاهی و تغییر رفتار بانوان به‌عنوان ستون و بنای هر خانواده موجب تشویق و حساس سازی مسئولین نظام سلامت و سایر ارگان‌ها و سازمان‌های توسعه جهت توسعه و استفاده گسترده‌تر از این استراتژی شد.

وی بیان کرد: در حال حاضر تعداد داوطلبان سلامت محله در استان بوشهر ۲ هزار و ۷۲۱ نفر است. با نزدیک شدن به این مناسبت فرصتی فراهم خواهد آمد تا با ایثارگران عرصه سلامتی جامعه ( داوطلبان سلامت) همراه شویم و بار دیگر از خدمات ارزنده و داوطلبانه آن‌ها تشکر و قدردانی نماییم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.