مفتی داعش: دوبار به عربستان سعودی برای دستیابی به حمایت مسلحانه سفر کردم

مفتی داعش در سخنانی از سفر خود به عربستان سعودی برای کسب حمایت گروه‌های مسلح خبر داد.

به گزارش   گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری الرافدین، «شفاء النعمه»، مفتی داعش و قاضی شرعی این گروه تروریستی در استان نینوا امروز، یکشنبه در سخنانی از جزئیات حمایت سعودی‌ها از گروه‌های مسلح و تروریستی در عراق خبر داد و اعلام کرد که دوبار برای دیدار با یک فرد به منظور دریافت پول به این کشور سفر کرده است.

شفا النعمه، مفتی داعش در سخنانی اعلام کرد: افراط گرایی دینی شخصیت من پیش از سال ۲۰۰۳ بود. من برای دریافت دروس آموزش دینی به یکی از کشور‌های مجاور مسافرت کردم و از سوی مقامات رژیم سابق در سال ۱۹۹۷ بازداشت شدم. من یکی از اشخاص مجامع مسلمان در آن زمان بودم.

او در ادامه افزود: در سال ۲۰۰۶ شاهد پیشرفت‌های زیادی در گروه‌های مسلح بودیم؛ به طوری که من با «ابو مصطفی العراقی» که دارای تابعیت کشور‌های اروپایی بود، در مکه دیدار کردم و از او درباره جزئیات گروه‌های مسلح سنی در عراق و چگونگی حمایت از آن‌ها پرسش نمودم و به طبع، پول‌های کافی برای تأسیس یک پایگاه و نیز حمایت مجامع مسلح سؤال کردم.

او در ادادمه افزود: سفر دوم در چارچوب سفر من به حج بود و در آنجا با یک عالم سعودی مسن دیدار کردم و از او درخواست پول برای ادامه کار مسلحانه کردم و موفق شدم به آنچه می‌خواستم، برسم.

این مفتی سعودی سپس در پاسخ به پرسشی در خصوص منفجر کردن مقبره یونس پیامبر گفت این مسأله مبتنی بر دروغ‌هایی بود که برای منحرف کردن اذهان عمومی در موصل گفته شده بود.

گفتنی است همان زمان رسانه‌های عراقی به نقل از منابع محلی در استان نینوا اعلام کردند که عناصر داعش مرقد یونس پیامبر (ع) و یک زیارتگاه و چند حسینیه را در موصل ویران کرده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار