کارآفرین موفق بیرجندی با حمایت کمیته امداد توانسته علاوه بر خودش، امید را در دل چندنفر دیگر زنده کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، تسهیلات اشتغالزایی یکی از اقدامات خوب کمیته امداد امام خمینی(ره) است که افراد متقاضی با دریافت آن، کسب و کاری برای خود دست و پا می‌ کنند و رفته رفته با پیشرفت کار، خودکفا می‌ شوند.

 

وام‌ های زندگی بخش/ بازگشت به خانه پدری با نوای تولید و اشتغال

بازگشت دوباره به دیار

داستان کارگاه نجاری، شهریاری مددجوی بیرجندی هم، پس از بازگشت از تهران به دیارش آغاز شد.‌

او می‌ گوید: «۴ سالی در تهران شاگرد یک نجاری بودم. تصمیم گرفتم که به شهرم بیرجند، برگردم و کارگاهی راه اندازی کنم، اما دستم خالی بود و نداشتن سرمایه این اجازه را به من نمی‌داد.»

سال ۸۷ برای دریافت وام راهی کمیته امداد امام خمینی(ره)  خراسان جنوبی می‌ شود و ۸ میلیون تومان برای آغاز کار دریافت می‌ کند و با آن تصمیم به خرید دستگاه‌ های اولیه می‌ کند.

وام‌ های زندگی بخش/ بازگشت به خانه پدری با نوای تولید و اشتغال

شهریاری می‌ گوید: «با وامی که از کمیته امداد دریافت کردم و سرمایه اندکی که داشتم کارگاه کوچکی راه اندازی کردم. هرچند که کوچک بود، اما گرما بخش زندگی ام بود و چراغ امید را در دلم روشن کرد، رفته رفته تعداد مشتریانم بیشتر شد و دیگر به تنهایی جوابگوی مشتریان نبودم و برای انجام کار‌های بیشتر نیاز به شاگرد داشتم»


بیشتر بخوانید


وام‌ های زندگی بخش/ بازگشت به خانه پدری با نوای تولید و اشتغال

مددجوی دیروز، کارآفرین امروز

برای بالا رفتن سرعت کارش هم نیاز به شاگرد داشت و هم دستگاه‌ های بیشتر.کمیته امداد هم برای مددجویانی که اشتغال ایجاد کرده اند و تصمیم به اشتغالزایی برای چند نفر دیگر دارند، وام اعطا می‌ کند.

شهریاری گفت: «کمیته امداد دوباره ۴۰ میلیون تومان به من وام داد و توانستم دستگاه‌ های بیشتری بخرم و ۲ نفر شاگرد هم داشته باشم، خدا را شکر راضی هستم و اوضاع روز به روز بهتر می‌ شود. بدون شک اگر وام‌ های کمیته امداد نبود در همان روز‌های شاگردی می‌ ماندم چه برسد به آنکه کار آفرین شوم و حالا برای چند نفر شغلی ایجاد بکنم.»

حالا در کنار آقای شهریاری دو نفر در داخل کارگاه و نزدیک به ۱۰ نصاب در بیرون از کارگاه مشغول به کار هستند.

وام‌ های زندگی بخش/ بازگشت به خانه پدری با نوای تولید و اشتغال

محمد، شاگرد این نجاری می‌ گوید: «۴ سال است که با آقای شهریاری کار می‌ کنم و حالا یک استاد کار ماهر هم شده ام؛ تقریبا در این نجاری کار‌های زیادی انجام می‌ دهیم ازجمله: ساخت جهیزیه عروس، ساخت کمد، پنجره، درب و کابینت و...»

شاگرد نجار دیگری  هم این چنین می‌ گوید: «من اهل شهرستان درمیان هستم، برای کار راهی کمیته امداد شدم آن‌ها مرا به کمیته امداد بیرجند معرفی کردند و کمیته امداد بیرجند هم مرا به آقای شهریاری معرفی کرد. ۲ سال است که اینجا در کنار آقای شهریاری کار می‌ کنم.»

حالا آرزوی علی هم این بود که بتواند روزی استاد کار ماهری بشود و با کمک وام‌ های کمیته امداد برای خودش کارگاه کوچک نجاری دست و پا کند و خودش استاد خودش بشود.

وام‌ های زندگی بخش/ بازگشت به خانه پدری با نوای تولید و اشتغال

ایجاد بیش از هزار فرصت شغلی برای مددجویان خراسان جنوبی

حسینی معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی گفت:در هفت ماهه امسال ۹۴۰ طرح اشتغال به مبلغ ۳ هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال در استان اجرا شده که طرح‌ های ایجاد شده یک هزار و ۳۴ فرصت شغلی ایجاد کرده است.

او با بیان اینکه این طرح‌ ها شامل: ۲۳ طرح در بخش حمل و نقل، ۳۴۹ طرح در بخش خدمات، ۳۷۶ طرح دامداری، ۱۳ طرح طیور، ۳۵ طرح کشاورزی و ۸۲ طرح صنعتی است، افزود: از ۹۴۰ طرح اجرا شده مجریان ۳۱۰ طرح آن زن و مجریان ۶۳۰ طرح آن مرد هستند و همچنین ۴۳۳ طرح شهری و ۵۰۸ طرح روستایی است.

وام‌ های زندگی بخش/ بازگشت به خانه پدری با نوای تولید و اشتغال

پرداخت وام‌های اشتغالزا، گامی برای افزایش تولید

 کمیته امداد امام خمینی (ره) علاوه بر افزایش تولید، زمینه ساز اشتغال بیشتر است. شهریاری کارآفرین موفق گزارش ما توانسته در کنار خودش برای چند نفر دیگر هم اشتغال ایجاد کند. وجود اینگونه وام‌ ها می‌ تواند چرخ زندگی چند خانوار را بچرخاند و چراغ امید را در دل افرادی که سرمایه‌ای ندارند، روشن کند.

گزارش از زهرا رضوانیان

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.