فرماندار کرمانشاه با قدردانی از مردم، کسبه و بازاریان در راستای اجرای طرح محدودیت‌های کرونایی در این شهرستان گفت : این محدودیت‌ها منجر به کاهش آمار فوتی‌ها و بستری‌ها شده، اما زنجیره انتقال ویروس کرونا قطع نشده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ فضل‌الله رنجبر فرماندار کرمانشاه گفت : در اجرای طرح محدودیت‌های کرونایی در بخش اصناف هسته مرکزی، بازار، مراکز تجاری بزگ، طلافروش‌ها و سایر کسبه همکاری بسیاری خوبی داشتند و از آن‌ها قدردانی می‌کنم و امیدوارم این روند همکاری همچنان ادامه داشته باشد.

او با بیان اینکه در برخی از شهرک‌های حاشیه‌ای شهر کرمانشاه شاهد مشکلاتی در باز کردن بازار و مراکز خرید بودیم، گفت : اکیپ‌های نظارتی هر روز در این مناطق حضور دارند و اصناف و کسبه‌هایی که همکاری نکنند مشمول جریمه می‌شوند.

او به اجرای مناسب طرح ممنوعیت تردد شبانه با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی اشاره کرد و افزود: سه معبر ورودی و خروجی شهر کرمانشاه توسط ماموران راهنمایی و رانندگی کنترل می‌شود و از ورود خودرو‌های غیربومی به داخل شهر جلوگیری به عمل می‌آید.

فرماندار کرمانشاه با اشاره به هشدار‌های مکرر استاندار و رئیس دانشگاه علوم پزشکی در مورد وضعیت کرونا در استان، افزود: با این هشدار‌ها و اجرای طرح ممنوعیت و محدودیت، شاهد روند مثبت کاهش بیماری و کاهش آمار فوتی‌ها و بستری‌های ناشی از کرونا در شهرستان کرمانشاه هستیم، اما مشکل حل نشده و ویروس همچنان به سرعت در حال انتشار است.

رنجبر ادامه داد: باتوجه به وضعیت قرمز شهرستن، افرادی که دارای علامت بیماری کرونا هستند نباید در سطح جامعه تردد کنند و باید در منزل بمانند و دوران قرنطینه خود را سپری کنند.

او برگزاری جشن‌ها و دورهمی‌ها را یکی از مهمترین دلایل سرایت ویروس کرونا دانست و گفت: ما با هرگونه تجمع و برگزاری مراسم جشن و عزا در سطح شهرستان برخورد می‌کنیم و بانیان آن نیز تذکر جدی خواهیم داد.

او پلمب آرایشگاه‌ها و باشگاه‌های ورزشی که هنوز فعالیت دارند را در دستور کار دانست و افزود: هشت اکیپ در هشت نقطه از سطح شهر کرمانشاه روزانه بر فعالیت کسبه، بازار و اصناف نظارت می‌کنند و با واحد‌های خاطی برخورد می‌کنند.

او با بیان اینکه تالار‌ها نیز در این اواخر همکاری خوبی با ستاد مدیریت کرونا شهرستان داشتند، گفت: انتظار داریم این همکاری را تا پایان طرح ادامه دهند.

فرماندار کرمانشاه با تاکید بر اینک استفاده از ماسک باید به فرهنگ تبدیل شود، گفت: با استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی می‌توانیم روند بیماری را کاهش دهیم و اکنون تنها راهکار حذف چرخه انتقال ویروس همین ۲ شیوه است.

او با بیان اینکه میزان مرگ و میر و تعداد بستری‌ها براثر کرونا در شهرستان کرمانشاه در چند روز اخیر کاهش یافته است، افزود: اما آمار‌ها در حدی نیست که بگوییم زنجیره قطع شده و باید همچنان توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنیم.

او با اشاره به بروز مشکلات اقتصادی برای برخی از کسبه، بازاریان، اصناف و رانندگان در سطح شهرستان کرمانشاه با اجرای طرح ممنوعیت‌ها و تعطیلی ها، ادامه داد: از همه اقشار مردم که با وجود مشکلات اقتصادی با ما همکاری خوبی داشتند قدردانی می‌کنم و امیدوارم این همکاری‌ها منجر به حذف چرخه انتقال ویروس کرونا شود.

او از اتاق اصناف، سازمان صمت، اداره اماکن نیروی انتظامی، دادستانی و نیرو‌های نظامی، انتظامی و بسیج در راستای اجرای طرح محدودیت‌های کرونایی در شهرستان کرمانشاه قدردانی کرد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.