به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، احمد میدری معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز (دوشنبه ۱۰ آذر ماه) در سومین جلسه تعاملی سیاستگذاری کودکان، اظهار کرد: این تعطیلی ها، شیوه آموزش و نمره دهی به دانش آموزان میتواند رفتارهای نادرست را در سیستم آموزشی کشور تثبیت کند.
معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به فواید آموزش ترکیبی حضوری و غیرحضوری بیان کرد: شرایط کرونا فرصتی است که محتوای آموزشی را از دست شرکتهای تجاری درآوردیم و عمومی کنیم و همچنین برای فقرا آموزشهای غیرحضوری استاندارد در کنار مدرسه داشته باشیم. باید تجارب جهانی را بهتر بشناسیم.
وی ادامه داد: کشورهای پیرامون خود با وضعیت درآمد یکسان را باید بررسی کنیم تا ببینیم آنها چگونه شرایط آموزش ترتیبی را فراهم کرده اند.
میدری با بیان اینکه آموزشهای غیرحضوری علاوه بر هزینههای اینترنت هزینههای دیگری نیز دارد، افزود: به طور مثال دانش آموزان باید تکالیف خود را پرینت و آپلود کند، بنابراین برخی کشورها برای گرفتن تکالیف و تمرین از دانش آموزان شیوه آموزش ترکیبی را به کار میبرند.
معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در بررسی سیستم آموزشی کشور مانند سوئد متوجه شدیم که آنها حتی مدارس خود را نیمه تعطیل هم نکردهاند و باز بودن مدرسه سیاست اول دولت آنها بوده و ما نیز باید در این جهت قدم برداریم تا سیستم آموزشی کشور کمترین آسیب را در شرایط کرونایی ببیند.
وی با اشاره به اینکه فقرا به اینترنت دسترسی ندارند، اظهار کرد: باید کمک کنیم این دسترسی فراهم شود البته مسئله نظام آموزش ما فقط در توصیف تبلت و تلفن نیست، زیرا بررسی وزارت ارتباطات نشان میدهد بخشهایی از کشور اصلاً به اینترنت دسترسی ندارند و حتی اگر ما تبلت را برای دانش آموزان فراهم کنیم مسئله را حل نمیکند.
میدری افزود: نهادهایی مانند آموزش و پرورش و مدرسه فقط کارکرد آموزشی ندارند بلکه مهمترین نهاد در تعلیم و تربیت، مدرسه است و لازم است که آموزش ترکیبی و بازگشایی مدارس در سیاستهای ما دنبال شود.
معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: شرایط کرونایی پیشنهادی در کشور مانند آموزش و پرورش را به تغییر در شیوه ارائه خدمات نکشانده است چرا که برخی ادارات در تعداد کارمندان آنها تغییرات ایجاد شد، اما مدارس به آموزش غیر حضوری رو آوردند.
وی با بیان اینکه با کمک رسانهها و دیده بانهای نظام اجتماعی مانند خیریهها و معاونت رفاه وزارت کار باید اینگونه مسائل تبین شود، افزود: معاونت رفاه وزارت کار در مسائلی مانند آموزش، فقر و بهداشت ورود میکند چراکه اگر به طور مثال توزیع دسترسی به گاز برای فقرا مشکل باشد وظیفه معاونت رفاه است که گزارش دهد و اکنون نیز باید نشان دهیم سیستم آموزشی چه پیامدهایی در گسترش فقر آموزشی داشته است.
میدری خاطرنشان کرد: آنچه را که جامعه را میسازد و شکل میدهد نظام آموزشی است و اگر نابرابری کاهش یابد منجر به گسترش عدالت آموزشی خواهد شد.
بیشتر بخوانید
انتهای پیام/